زیورآلات، اشیائی هستند که علاوه بر طراحی خاص و چشم نواز، انسان را به یاد درخشندگی و تجملات می اندازند و از قیمت و ارزش بالایی هم برخوردارند. این اشیای گرانبها همیشه در تاریخ زندگی بشر وجود داشته و این حضور همچنان ادامه دارد. می توان این جور گفت آنها منزلت اجتماعی افراد هستند و ریشه های خانوادگی و اهمیت افراد را آشکار می کنند. برندهای زیادی در دنیا وجود دارند که جواهرات تولید می کنند، اما ممکن است تعداد انگشت شماری باشند که علاوه بر کیفیت، زیبایی و طراحی استثنایی ، تفاوت های زیادی با بقیه رقبا ایجاد کنند.در این مقاله برندهای برتر دنیا در زمینه جواهرات را معرفی می کنیم و یک آشنایی کوتاه با هر کدوم از اونها داریم.

تیفانی اند کو  Tiffany & Co

برند تیفانی

برند Tiffany & Co یک برند لوکس در صنعت جواهرسازی است. تاریخچه تیفانی که برترین برند جواهرات جهان است به سال 1837 باز می گردد. زمانی که چارلز لوئیس تیفانی 25 ساله و دوستش جان بی یانگ با 1000 دلار یک فروشگاه کوچک لوازم التحریر و کالاهای فانتزی را در شهر نیویورک افتتاح کردند.

این فروشگاه که در برادوی واقع شده است، به سرعت خود را به عنوان فروشگاهی برای خانم‌های شیک پوش و در جستجوی جواهرات و ساعت‌هایی با سبک ظریف آمریکایی که نشان‌دهنده دوران ویکتوریا بود، تثبیت کرد.

تیفانی به‌عنوان اولین شرکت آمریکایی که استاندارد نقره‌ای بریتانیا را برای استفاده از خلوص 92 درصد فلزی اتخاذ کرد.این شرکت با برنده شدن جایزه بزرگ صنعت نقره در نمایشگاه جهانی پاریس در سال 1867، به رسمیت شناخته شد. با این حال، در سال 1878 بود که پیوند بین جواهرات تیفانی و بهترین الماس های جهان به طور محکم در کتاب های تاریخ حک شد.

کارتیر  Cartier

برند کارتیر

در سال 1847، زمان انقلاب فرانسه ، در اوایل دوران اشتیاق به ساعت سازی، لوئی فرانسوا کارتیر کارگاه استاد خود را تصاحب کرد و به پیشرفت در این تجارت ادامه داد، که به دلیل تجمل و ظرافت خود به خوبی مشهور شد. این شناخت، نام و شهرت به قرن نوزدهم برمی گردد، زمانی که بنیانگذار آن، لوئیس فرانسوا کارتیه، اثر خود را از دو جهت متمایز کرد. اول، از طریق شماره گذاری اقلامی که در کارگاه خود تولید می کرد. دوم، مهارتی که او در توصیف دقیق جواهرات داشت. این شروع فروتنانه منجر به منحصربه‌فرد بودن هر یک از آیتم‌ها شد که به شکل پیچیده‌ای طراحی شدند و بنابراین شروع به ظهور «عصر کارتیه» کردند. با ظهور امپراتوری دوم، کسب و کار کارتیه بیش از یک دهه رشد کرد، با افتتاح اولین بوتیک کارتیه در سال 1859. پسر لویی فرانسوا، آلفرد، این تجارت را به دست گرفت و آن را به خیابان معتبر de la Paix پاریس منتقل کرد. آلفرد به همراه پدرش برند کارتیر را در خارج از کشور، به لندن و نیویورک گسترش دادند. پسر سوم آلفرد در پاریس ماند تا به رشد کارتیه در خانه ادامه دهد. ایده های انقلابی او، مانند استفاده از پلاتین در جواهرات، عنوان “جواهرساز پادشاهان، پادشاه جواهرات” را از پادشاه ادوارد هفتم به کارتیه داد.. موقعیت مشهور سانتوس-دومونت باعث شد که ساعت مچی که در آن زمان غیرمعمول بود، به یکی از لوازم جانبی مد در میان مردان تبدیل شود.

ورساچه Verdura

ورساچه

جیانی ورساچه، متولد ۲ دسامبر ۱۹۴۶، ایتالیا.

جیانی با تماشای مادرش که یک خیاط بود، بزرگ شد که در بوتیک خود روی طرح‌ها کار می‌کرد. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، مدت کوتاهی را در مغازه او گذراند و در سال 1972 به میلان نقل مکان کرد و در آنجا برای چندین آتلیه ایتالیایی کار کرد. ورساچه با حمایت خانواده مد ایتالیایی ، شرکت خود را با نام Gianni Versace SpA در سال 1978 تأسیس کرد و اولین نمایش لباس آماده خود را در همان سال به نام خودش اجرا کرد. برادرش، سانتو، به عنوان مدیرعامل و خواهرش، دوناتلا، طراح و معاون رئیس‌جمهور بود.

ورساچه در طول دهه‌های 1980 و 90 طراحی کرد و با تولید مجموعه‌هایی که احساسات را تراوش می‌کردند، یک امپراتوری مد ساخت.

در سال 1989 او برای اولین بار خطی از مد لباس طراحی کرد. همچنین در سال 1989 لباس هایی برای اپرای سانفرانسیسکو خلق کرد. ورساچه که یکی از علاقه مندان بزرگ اپرا و باله بود، طراحی لباس را به عنوان یک علاقه جانبی در طول زندگی حرفه ای خود مورد بررسی قرار داد. در سال 1993 تشخیص داده شد که ورساچه به سرطان نادر گوش داخلی مبتلا است. او با موفقیت با این سرطان مبارزه کرد و سپس شروع به انتقال بسیاری از مسئولیت های تجاری خود به خانواده اش کرد.

در 15 ژوئیه 1997، در حالی که پس از یک پیاده روی صبحگاهی به خانه خود در ساحل میامی باز می گشت، ورساچه توسط قاتل زنجیره ای اندرو کونانان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. شرکت او برای تولید پوشاک مردانه، زنانه و کودکان و همچنین کیف های دستی، جواهرات گرانبها، عطر و اقلام خانگی گسترش یافته بود. آثار ورساچه توسط یک مراسم گذشته نگر پس از مرگ از دسامبر 1997 تا مارس 1998 در مؤسسه لباس موزه هنر متروپولیتن در شهر نیویورک برگزار شد. پس از مرگ او، خواهرش به عنوان طراح اصلی برای لیبل ورساچه انتخاب شد.

بولگاری Bulgari

بولگاری

تاریخچه برند بولگاری در دهه 90 آغاز می شود، زمانی که بنیانگذار، نقره ساز یونانی سوتیریس بولگاریس (که بعداً به سوتیریو بولگاری ایتالیایی شد) به دلیل درگیری های مداوم بین ارتش ترکیه و یونان از کشور خود (به ویژه منطقه اپیروس) فرار کرد. تا شانس خود را در ایتالیا امتحان کند. او بلافاصله در ناپل توقف می کند (1881) و سپس سخت کار می کند تا در رم (1884) مغازه ای در خیابان سیستینا راه اندازی کند. در سال‌های بعد، او شبکه خود را گسترش داد و فروشگاه‌هایی را در سرتاسر بزرگترین شهرهای توریستی ایتالیا، مانند سانرمو، بلاجیو، ناپل، سورنتو و سن موریتز باز کرد. در سال 1905 او مغازه ای را که قرار بود به دفتر مرکزی او تبدیل شود، در خیابان دی کوندوتی باز کرد. تابلوی اصلی کتیبه “فروشگاه کنجکاوی قدیمی” را به قصد جلب توجه گردشگران ثروتمند بریتانیایی (کتیبه اشاره ای به عنوان یکی از رمان های چارلز دیکنز بود) داشت که در خیابان های رم قدم می زدند. در سال‌های اول، تمرکز او منحصراً تولید ظروف نقره بود، اما موفقیت و شهرت سوتیریو بولگاری را سوق داد تا انواع جواهرات را در محدوده محصولات خود قرار دهد. این به شرکت سبک منحصر به فردی داد، همانطور که استفاده از عناصر یونانی به جای فرانسوی در دکوراسیون محصولاتش (المان های فرانسوی در آن زمان محبوب ترین بودند). اولین لوگوتایپی که ظاهر شد در اوایل دهه 20 شروع به کار کرد و شامل حروف اول نام کوچک و به دنبال آن نام خانوادگی او بود که با فونت لپیدار مشخص می شد.50 سال اول فعالیت ظروف نقره به خوبی تصفیه شده ، و نفیس تولید شده توسط Sotiris بلافاصله در میان مشتریان ثروتمند داخلی و خارجی (به ویژه آمریکایی و انگلیسی) مشهور شد. در دهه 30، پسرانش، کنستانتینو و جورجیو، تصمیم گرفتند به پدرشان در تجارت خانوادگی بپیوندند. در طول سال ها، Bulgari بیشتر و بیشتر معروف شد و تصمیم گرفت تولید خود را در مناطق مختلف متمایز کند.

لویی ویتون Louis Vuitton

لویی-ویتون

لویی ویتون با ارزش ترین برند لوکس جهان است و بخشی از LVMH است. محصولات این شرکت شامل کالاهای چرمی، کیف دستی ، کفش، ساعت، جواهرات و لوازم جانبی است. بیشتر اینها با مونوگرام LV تزئین شده اند. این یکی از سودآورترین برندهای جهان است که حاشیه سود آن به 40 درصد می رسد.

لیبل Louis Vuitton توسط ویتون در سال 1854 در خیابان Neuve des Capucines در پاریس، فرانسه تأسیس شد.

در سال 1892، لویی ویتون درگذشت و مدیریت شرکت به پسرش واگذار شد.

بیشتر بخوانید :  جذاب ترین انگشترهای فانتری طلا در قرن جدید

گرف Graff

داستان خانه جواهرات گراف از زندگی بنیانگذار کاریزماتیک و رویایی آن، لارنس گراف جدایی ناپذیر است. گراف که در سال 1938 از پدر و مادری رومانیایی و روسی در استپنی، شرق لندن متولد شد، سفر خود را به سمت صدر صنعت جواهرسازی با شاگردی در جواهرسازان محلی شیندلر آغاز کرد، سپس به طور مستقل به عنوان طراح جواهر کار کرد و برای چندین جواهرساز در سراسر بریتانیا طراحی می کرد. در سال 1960 او دیاموند گراف را تأسیس کرد و روابط پایداری با برخی از مهم ترین کلکسیونرهای جواهرات جهان برقرار کرد. در سال 1973 گراف اولین جواهرساز بود که جایزه ملکه را در صنعت و صادرات دریافت کرد. در اوایل دهه 1980، گراف مترادف با جواهر “تمام الماس” شد و مشتریان بین المللی را که عاشق سنگ های بزرگ و دیدنی بودند به خود جذب کرد.در طول دهه‌های بعد، گراف شرکت خود را به یک امپراتوری جهانی تبدیل کرد که اکنون بیش از 50 فروشگاه در سراسر جهان دارد.

موفقیت خارق‌العاده گراف به درک ذاتی او از الماس و اصرار او بر برش‌های کاملاً متناسب، بهینه‌سازی درخشندگی، رنگ و کیفیت کلی هر سنگی است.

هری وینستون Harry Winston

هری وینستون مردی با جنبه های بسیار درخشان بود، دقیقاً مانند سنگ های قیمتی کمیاب و جواهرات گرانبهایی که زندگی خود را در اطراف آن بنا کرد. یک گوهرشناس ذاتی، یک تاجر شهودی، یک بشردوست فداکار، و شاید ریسک پذیر نهایی، آقای وینستون در سال 1932 کسب و کار همنام خود را در شهر نیویورک با تعهدی تزلزل ناپذیر به جواهرات کمیاب جهان تأسیس کرد.

علاقه هری وینستون به الماس به حدی بود که او سنگ های مهمی را که برخی از آنها میلیون ها ارزش دارند در جیب خود حمل می کرد – فقط برای لذت بردن از نگهداری آنها در نزدیکی. او افسانه‌ای‌ترین الماس‌های جهان، از هوپ و لسوتو گرفته تا جونکر را در دست داشت.

ون کلیف آرپلز  Van Cleef & Arpels

در قرن نوزدهم، هدف اصلی ازدواج ایجاد اتحاد بین خانواده ها بود و همین اتحادها بود که باعث ایجاد روابط قوی اقتصادی شد.

یکی از این اتحادها در سال 1895 آغاز شد، زمانی که دختر یک فروشنده سنگ های قیمتی با پسر یک فروشنده سنگ و الماس ازدواج کرد. دخترش استل آرپلز و پسرش آلفرد ون کلیف بود. زن و شوهر هر دو به اهمیت خانواده اعتقاد داشتند و عشق عمیقی به سنگ های قیمتی داشتند.

در سال 1906، آلفرد و برادر شوهرش با عشقشان به سنگ‌های قیمتی و اشتیاقشان به جواهرات، اولین بوتیک Van Cleef & Arpels را در مرکز پاریس، 22 Place Vendome افتتاح کردند. این یک موقعیت عالی روبروی هتل ریتز بود که پذیرای تجار و اشراف اروپایی بود. این مکان مرکز مد و تجمل در پاریس بود (که هنوز هم هست).

از آنجایی که Van Cleef & Arpels به خاطر داشتن منحصر به فردترین جواهرات مشهورتر شد، دو عضو دیگر خانواده به این تجارت پیوستند و آنها توانستند بوتیک هایی را در مکان های تفریحی در سراسر فرانسه راه اندازی کنند. همه اعضای خانواده استعدادهای مختلفی داشتند که یکدیگر را متعادل می کرد و به رشد آنها کمک می کرد.

بوشرون Boucheron

بیش از 150 سال سابقه در پشت Boucheron وجود دارد – با این حال این برند مشهور جواهرات توانسته است انگشت خود را بر روی نقطه نبض زمان ما نگه دارد و جواهرات خیره کننده (و اخیراً عطرهای مردانه و زنانه) با درخشندگی واقعی و درخشان خلق کند

Frédéric Boucheron اولین جواهرسازی بود که در میدان واندوم مغازه راه اندازی کرد – که در ادامه تبدیل به مرکز دنیای جواهرات زیبای پاریس شد. شهرت جواهرساز با هر سفارش تازه افزایش می یافت.

تزار نیکلاس دوم فردریک بوشرون را به دربار سلطنتی بریتانیا احضار کرد تا برای نامزدش الکساندرا، نوه ملکه ویکتوریا، یک مجموعه تاج مروارید و الماس سفارش دهد.. در سال 1928، مهاراجه پاتیالا کلکسیون جواهرات گرانبها خود را به صنعتگران بوچرون، تحت هدایت لوئیس بوشرون (پسر بنیانگذار) سپرد تا بتوانند به قطعاتی شگفت انگیز تبدیل شوند. دو سال بعد، شاه ایران بوشرون را مأمور کرد تا گنجینه‌های امپراتوری ایران را بازسازی کند: از یاقوت کبود 159 قیراطی تا رنگین کمانی از الماس‌های رنگی، خلاقیت‌های خارق‌العاده‌ای که در کارگاه‌های جواهر سازی بوشرون زنده شدند.

از جمله دیگر برند های معروف عبارتند از:

شوپارد (Chopard)

دیوید یورمن (David Yurman)

یورمن

بوچلاتی (Buccellati)

کلام آخر

در این مقاله همه آنچه که باید در مورد برندهای معروف جواهرات بدانید را برای شما توضیح داده ایم.با دانستن داستان گذشته هر یک از برند ها شما میتوانید درک بهتری از لیبل برند و طرح های جواهرات هر کدام داشته باشید.

با مراجعه به سایت www.henzagold.com میتوانید سایر محصولات این برندها مانند گوشواره طلا ،انگشتر طلا و دستبند طلا  را مشاهده بفرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)