شیک ترین دستبند طلا برای خانم‌ها


هر مرد عاشقی دوست دارد همسر و یا عزیزش را با هر کاری خوشحال کند.

خانم ها معمولاً زمانی که از  شما هدیه بگیرند خیلی خوشحال و ذوقو زده می شوند، اگر آن کادو طلا باشد که دیگر هیچ🙂

  اکثر خانم هایی که به استایل خود اهمیت می دهند دوست دارند شیک ترین دستبند طلا  را داشته باشند و برای استایل های مختلف از آن استفاده کنند.

مثلا دستبند طلای ظریف برای مهمانی های شبانه

دستبند اسپرت برای یک دورهمی دوستانه

دستبند طلا پهن برای مهمانی های مجلسی و مجلل

تاریخچه ی دستبند طلا

این اکسسوری، تولدی بسیار دور دارد به طوریکه نمونه های یافته شده ای از آن به ۷۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد! البته متخصصان و دانشمندان بر این باورند که دستبند یافت شده، اولین دستبند نبوده است و تولد دستبند متعلق به گذشته ای دورتر است که زمان آن به طور دقیق مشخص نیست!
در گذشته این دستبند ها با چوب، چرم، استخوان و سنگ ساخته می شده است اما به مرور زمان و با رواج بیش تر اشرافی گرایی، جنس این دستبند ها به طلا و نقره و سنگ های گران قیمت تغییر پیدا کرد!
اما در گذشته های دور استفاده از دستبند به طور عادی رواج نداشته و مردم از آن ها برای مراسم ها و آیین های خاص استفاده می کرده اند.

برای مثال مصریان، دستبند هایی را از جنس چوب و سنگ در مراسم های مذهبی خود استفاده می کرده اند. یا در بلغارستان دستبندی از جنس روبان را به دست خود می کرده اند تا در مراسم آیین مارتینتسا، بابا مارتا از آن ها خشنود گردد.
اما اگر درتاریخ کمی جلو بیاییم، در اواسط دهه ۱۹ دستبند های طلا با طرح های شلوغ به بازار ورود پیدا کرده و در بین بانوان محبوب شدند اما در اواخر دهه۱۹ طرح های ساده تر و آرت دکو جای آن ها را گرفتند. در دهه ۵۰ دستبند های بسیار زیبای برنجی با روکش طلا در دست بیش تر بانوان آن زمان دیده می شد!
اما از دهه ۷۰ تا کنون دستبند ها در همه نوع طرح و رنگی در بازار وجود دارند و دستبند ها بیش تر بر اساس سلیقه و استایل شخص، خرید و استفاده می شوند. البته دستبند نیز ترندهای مد خود را دارد و از این قافله عقب نمانده است!

جدیدترین مدل های دستبند طلا

دستبند طلا

بیشتر بخوانید : انگشتر در هر انگشت چه معنی میدهد؟

 

ویژگی های یک دستبند طلا شیک

طبیعتا در خرید هر اکسسوری، سلیقه شخص حرف اول را می زند! اما فاکتورهایی وجود دارد که برای خرید یک دستبند طلا شیک، خوب است آن ها را بدانیم

رنگ دستبند و تناسب با پوست

درست است که رنگ طلا، طلایی است! اما تن رنگی آن به علت وجود آلیاژهای متفاوت و مختلف از طلا، متفاوت است. هم چنین طلای سفید نیز موجود است. پس مهم است که شما طلایی را انتخاب و خریداری کنید که با رنگ پوستتان هارمونی داشته باشد.
اگر پوست سفید تری دارید، بهترین انتخاب یک دستبند طلا زرد است، زیرا تفاوت رنگ آن با پوست شما، آن را درخشنده تر می‌کند و بر روی پوست جلوه ی بهتری دارد. همچنین اگر پوست تیره و سبزه ای دارید، دستبند طلا سفید انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. دستبند‌های طلای ترکیبی از رنگ‌های مختلف نیز می‌تواند یک انتخاب فوق العاده برای شما باشد.
البته این یک قانون نانوشته نیست! و ممکن است که طلایی با پوست شما بسیار همخوانی داشته باشد و مخالف مطالب بالا باشد! پس در خرید آن شک به دل راه ندهید.

dsatbandtala

اندازه ی دستبند طلا

ممکن است دستبندی را خریداری کرده باشید و از نظر رنگ و طرح مناسب ترین باشد اما هرچه در دست می کنید جلوه ی زیبایی نداشته باشد!
یکی از دلایل عمده این است که دستبند طلا سایز مناسب دست شما نیست!
بهترین سایز دستبند این است که نه آن قدر تنگ باشد که به مچ شما آسیب وارد کند و نه آن قدر گشاد باشد که به طور واضحی از مچ شما آویزان باشد!
بهترین سایز دستبند طلا، سایزی است که در میانه ی مچ دستتان باقی بماند و فقط کمی از مچ دستتان بزرگ تر باشد.

عیار دستبند طلا

شاید تاکنون به این نکته توجه نکرده باشید اما عیار طلا رابطه ی مستقیمی با میزان درخشش و جلای طلا دارد!
طلای ۲۴ عیار درخشان ترین و خالص ترین نوع طلاست و به طبع نیز گران تر است!
رایج ترین عیار طلا، طلای ۱۸ عیار است که هم قیمت مناسب تری دارد و هم درخشان و مناسب است.
اما حواستان را در خرید جمع کنید! فروشگاهی که شما از آن خرید می کنید باید معتبر باشد زیرا تشخیص عیار طلا کار آسانی نیست و ممکن است که شما ضرر متحمل شوید.

بیشتر بخوانید : انگشتر نشان طلا چیست ؟ دلیل استفاده انگشتر نشان طلا

سبک دستبند طلا

در هنگام خرید دستبند طلا به موقعیت و استایلی که می خواهید آن را به دست کنید نیز دقت کنید. این که شما در چه مکان و در چه زمان و یا در چه مدت می خواهید از دستبند استفاده کنید، مهم است!

اگر می خواهید دستبند طلایی را همیشه به دست کنید، دستبند نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم مناسب است. اگر برای میهمانی رسمی قصد پوشیدن آن را دارید، باید مطابق با استایلتان از یک دستبند کلاسیک، ضخیم یا نازک، سنگ دار یا بی سنگ استفاده کنید.

استایل شما نیز موضوعی بسیار مهم در انتخاب نوع دستبند است! اگر شما همواره از لباس های رسمی استفاده می کنید، دستبند های ساده و کلاسیک برای شما مناسب تر هستند. اگر شما همیشه استایلی ساده و کژوال دارید، دستبندهایی با تم اسپرت برای شما مناسب تر است.

اگر همیشه از تم لباس های ماکسیمال استفاده می کنید، دستبند هایی با سنگ های رنگی یا طرح دار برای سلیقه تان مناسب تر است.

بهتر است دستبند را در کدام دست استفاده کنیم؟

قاعده ی کلی برای آن وجود ندارد! اما طبق رسومی که استایلیست ها برای فشن و مد استفاده میکنند، دستبند در دست مخالفی که ساعت در آن بسته می شود استفاده می شود. البته اگر ساعتی در دست چپ بسته شده باشد!
البته نوعی استایل وجود دارد که دستبند پشت ساعت بسته می شود. اما همه ی مدل های دستبند مناسب این استایل نیستند!

خرید دستبند کارتیر پیچ

دستبند تیفانی

 

بیشتر بخوانید : قیمت خرید طلا چگونه محاسبه میشود؟

چه دستبندهایی مناسب آقایان است؟

برای آقایان مهم است که دستبندی که استفاده می کنند هم شیک باشد و هم جلوه ی زنانه نداشته باشد.
بهترین گزینه برای آقایان دستبند های کارتیه ضخیم، دستبندهای چرم و طلا و دستبندهای مچی نیمه باز ساده است.

سخن پایانی …

ما در این مقاله به مهم ترین نکات درباره ی یک دستبند طلا شیک اشاره کردیم. اما خوب است هنگام خرید به این نکته نیز توجه کنید:
هنگام خرید به فاکتور طلای خود دقت کنید که همه چیز کامل و دقیق در آن نوشته شده باشد. زیرا فاکتورطلا، شناسنامه ی آن محسوب می شود.

4.8/5 - (12 امتیاز)

طلا و جواهر

دستبند طلاطلا

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *