برند هرمس یکی از لوکس ترین و گرانترین برند های جواهرات است که نزدیک به دویست سال است که در حال توسعه می باشد.

ساخت و طراحی کردن جواهرات هرمس مملو از ظرافت ،دقت و ریز بینی طراحان است و همین باعث شده تا هر محصول به شکل خاص و منحصر به فردی تبدیل شود. هرمس شروع به ساخت کالاهای چرمی لوکس مانند زین اسب برای ثروتمندان کرد و در نهایت وارد دنیای طلا و جواهرات شد .

یکی از معروف ترین محصولات برند هرمس دست بند H یا همان دستبند Clic Clac است .

هرمس یکی از برند های سوپر لوکس جهان است که استراتژی خاص خود را در عرضه محصولات خود در سطح جهانی دارد. شرکت فرانسوی هرمس به عنوان یکی از پیشرو ترین تولید کنندگان کالا های لوکس در جهان شناخته می شود. در رتبه بندی های مختلف بارها به عنوان یکی از با ارزشترین برند های لوکس دنیا معرفی شده است.با توجه به این تعاریف می توان گفت هرمس نمادی از یک جهان لوکس است. زیرا ترکیبی از میراث غنی خانوادگی، صنعت هنری و موقعیت عالی در دنیای رقابتی و بی رحم کالا های لوکس می باشد.

برند هرمس در سال 2015 بنا به رتبه بندی جزو دومین برند لوکس جهان می باشد. و هم اکنون طیف گسترده ای از محصولات این برند عرضه می شود.

 

جواهرات برند هرمس
جواهرات برند هرمس

 

تاریخچه هرمس

هرمس یک شرکت کالا های لوکس است که در سال 1837 توسط تیری هرمس در فرانسه تاسیس شد. تیری هرمس در سال 1801 میلادی در آلمان متولد شد. این شرکت ابتدا به تولید لوازم جانبی محصولات سوار کاری می پرداخت اما با گذشت زمان تولید را به محصولات دیگری مانند : کیف چرم ، روسری، اکسسوری در زمینه عطر توسعه داد. جواهرات این برند برای اولین بار در سال 1922 معرفی شد . در دهه 1930 دستبند های H شکل به وضوح در خط تولید لوکس این برند قابل مشاهده بودند.

فلسفه برند هرمس بر مفاهیمی مانند کیفیت و کمیاب بودن استوار است و این ها اصولی هستند که هرمس را از تولید انبوه ، خط تولید و برون سپاری دور نگه داشته است

مهمترین نکته در مورد این اصول حرفه ای این است که علیرغم تغییر و تحولات این شرکت در طول 180 سال خود همچنان برقرار می باشد و با وجود اینکه رهبری و مدیریت هرمس از میان چندین نسل عبور کرده همچنان اصول اداری آن پا برجا مانده است. هدف هرمس آن است که سوپر لوکس و خاص باقی بماند.

علت موفقیت برند هرمس

هرمس همیشه یک تجارت خانوادگی بوده است، ریاست شرکت از طریق نسل های خانواده هرمس منتقل شده است، اما هرگز به دست کسی جز خانواده نیفتاده است.

ژان لوئیس دوماس، رئیس نمادین این برند در مصاحبه ای با مجله مد و فشن گفته است: ما تبلیغات تصویری نداریم. تبلیغ ما کیفیت محصولات ماست.

در واقع رویکرد برند هرمس برای تبلیغات همیشه متفاوت بوده است. هرمس هرگز به خاطر تبلیغات از طراحان مشهور استفاده نکرده است. همیشه سعی کرده است کیفیت کار را بهانه ای کند که مشتریان به دنبالش باشند. نه اینکه صرفاً به خاطر تبلیغات او را به خاطر داشته باشند.

برند هرمس همیشه سعی میکند به هر قیمتی که شده نام شرکت خانوادگی خودش را با تمام استاندارهای کیفیت محصولات حفظ کند.

هرمس برندی برای ثروتمندان صبور است!!

برند هرمس صبر را یک اصل و عیار بسیار قوی در استراتژی برند خود معرفی می‌کند. بنابراین مشتریان نمی‌توانند انتظار داشته باشند که وارد فروشگاه شوند و بلافاصله با یک کیف بیرکین خارج شوند. در عوض، باید ابتدا سفارش دهند و چند ماه تا آماده شدن آن صبر کنند!

محصولات معروف برند هرمس

  • کیف
  • روسری
  • ساعت
  • عطر
  • لوازم آرایشی
  • جواهرات

مدل سازی و ساخت جواهرات هرمس

یکی از اولین قطعات جواهرات برند هرمس که در سال 1922 طراحی شد، دستبند چرمی قهوه ای به نام Collier De Chien با روکش طلای سفید بود.

به خاطر دوست داشته شدن این طرح ،فعالیت در زمینه های دیگر جواهرات ،ساعت و طراحی داخلی نیز توسط این برند راه اندازی می شود.

طرح معروف Hermes Clic H یکی از محصولات برجسته برند هرمس در دهه 1930 ارائه شد.

هر قطعه حاصل کار سخت و خلاقیت بی نظیر سازنده است،جواهرات هرمس در لیست لوکس ترین ها قرار دارد ،سبک هایی که به صورت منحصر به فرد طراحی شده و نسخه های محدودی از هر قطعه وجود دارد.

دستبند معروف هرمس Clic Clac

از سبک های جذاب و محبوب برند هرمس در جواهرات دستبند طلا آن معروف به Clic Clac است. البته نام اصلی آن دستبند H هرمس می باشد.

قفل دستبند به شکل H برجسته می باشد و به خاطر اینکه در هنگام باز و بسته شدن دستبند صدای جالبی به گوش می رسد آن را Clic Clac می نامند.

دستبند H هرمس در مدل های مختلفی وجود دارد،مدل های موجود در سه سایز مختلف با طرح های مینا کاری در طلای زرد، رزگلد یا نقره ای قابل اجرا می باشد

آنچه که درباره دستبند هرمس باید بدانید این است که اکثرا به شکل بیضی مانندی ساخته می شوند،مدلی که راحت تر روی مچ دست می نشیند، مینا کاری روی زیور آلات این برند دارای لبه های گرد و ظریف است در حالی که الگوهای تقلبی سطح صاف تری دارند.

مواد به کار برده شده در جواهرات برند هرمس

این برند در ساخت زیور آلات خود از مواد مختلف و ویژه ای استفاده کرده است که عبارت اند از:

  • چرم
  • مینا
  • زمرد
  • الماس
  • شیشه
  • پالادیوم
  • تیتانیوم
  • یاقوت کبود
  • آبکاری طلا
  • فولاد ضد زنگ
  • نقره استرینگ
  • طلا (زرد،سفید،رزگلد)
  • پارچه (ابریشم)

 

بیشتر بخوانید: 7 حقیقت جالب در مورد برند کارتیر

همکاری برند هرمس با قبیله آفریقایی

قوم Tuareg قبیله ای کوچ نشین هستند که از طریق لیبی، الجزایر، نیجر و صحرای صحران به شمال آفریقا مهاجرت کردند. هنر ساخته دست آنها بسیار جالب است، هنر این قوم خیلی زیاد به شکل جواهرات نقره ای، زین های تزیینی و شمشیرهایی به طول یک متر است که آن را تاکوبا می نامند.

در اوایل دهه 1990 یک راهنمای تور فرانسوی و یک کلکسیونر آثار هنری از هرمس خواست تا به آهنگران ماهر قبیله کمک کند تا ارزش واقعی تجارت کالاهای خود را کشف کنند. بعد از آن قوم Tuareg و شرکت هرمس برای تولید جواهرات نقره ای شروع به کار کردند.

برند هرمس حتی از طرح های سنتی قبیله ای در چاپ روسری، کراوات، وسایر کالاهای هرمس استفاده می کند.

 لوگوی هرمس

logo-hermes

 

اگر توجه کرده باشید برند هرمس یک کالسکه همراه اسب می باشد. آیا تا به حال فکر کرده اید که این لوگو چه ارتباطی با ساخت کالاهای لوکس مانند کالاهای چرمی ،عطر، ساعت، جواهرات و… دارد؟ در واقع برند هرمس در ابتدا زین اسب تولید می کرد که محصولات خود را فقط به افراد ثروتمند و اشراف جامعه عرضه می کرد

سیستم کد گذاری شده جواهرات هرمس

کالاهای چرمی هرمس اعم از جواهرات و کیف های دستی با حروف و اعداد خاصی کد گذاری می شوند که نشان دهنده تاریخ ساخت اصالت محصولات است.

مثلا: کیف های دستی با حرف R داخل مربع در سال 2014 تولید شده است وکیف های دستی با حرف E در داخل دایره در سال 1976 ساخته شده است.

از اولین برند هایی که از سیستم کد گذاری استفاده کرد برند هرمس بود که به کد کور شناخته شده است و مستقیم بدون رنگ بر روی چرم شکل می بندند. این کار به صورت دستی انجام می شود و ممکن است گاهی نا هموار یا کاملا تار به نظر برسد.

دستبند-النگویی-برند-هرمس

نکته ای که در هنگام خرید جواهرات هرمس باید به آن توجه داشته باشید

قبل از آنکه قطعه ای از جواهرات هرمس را بخرید از اصل و تقلبی بودن آن اطمینان کامل بدست آورید. در زیر به چند مورد اشاره کرده ایم که به شما کمک می کند تا بتوانید اصل بودن یا نبودن آنها را تشخیص دهید.

  • کلیه اجناس چرمی زیور آلات هرمس مانند دستبند ها با دست دوخته می شوند و درصد کمی از دستگاه برای این منظور استفاده می شود
  • دستبندهای تقلبی این گروه معمولا از نوع اصلی آن کوچکتر است (سایز های درست آنها در سایت رسمی این شرکت آورده شده است)
  • جواهرات تقلبی هرمس اغلب سبک تر هستند زیرا از مواد ارزان قیمت ساخته شده اند (وزن دقیق هر قطعه در سایت رسمی هرمس نوشته شده است)
  • لعاب در دستبندهای هرمس دارای لبه های نرم است، اما نوع تقلبی آن تا حدودی تیز است و صاف نیست
  • دستبندهای Clic Clac به شکل بیضی هستند و روکش محکم و ضد خش دارند، همچنین گیره H به سادگی باز و بسته می شود

و در پایان خوب است بدانیم که این برند امروزه 311 فروشگاه در سراسر جهان در ایالات متحده، روسیه وآسیا اداره می کند وبیش از 1500 کارمند دارد.

این برند با درآمد بیش از3/8 میلیارد دلار و سود بیش از 8/1 میلیارد دلار در سال 2019 یکی از بزرگ ترین و حیرت آورترین تولیدکنندگان لوکس در دنیا شناخته شده است.

4.3/5 - (31 امتیاز)