انتخاب گوشواره ، که یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده ترین زیورآلات برای خانم‌ها است. یکی از جواهرات مورد استفاده انسانها از زمان های گذشته تا به امروز می باشد. که در فرهنگ های مختلف مورد استفاده قرار میگرفته است.

نخستین نشانه‌های گوشواره را می‌توان در تمدن ایلام یافت. و پس از آن نیز در پیکره‌های تخت جمشید دید که مختص مردان بوده است. همچنین بر گوش چپ مرد نمکی که از مردمان دوره ساسانیان بوده است نیز گوشواره‌ای از جنس طلا آویخته بوده است.

در لغت نامه دهخدا، لغت گوشواره اینطور معنی شده است: نام زیوری که در گوش کنند. زیوری که در گوش آویزند و آن را به تازی “قرط” خوانند و ستاره و برق از تشبیهات او است.

حتی در امثال فارسی نیز از گوشواره نامبرده شده:

  • گوش باشد گوشواره بسیار است . ( امثال و حکم ج 3 ص 1331 )
  • گوشواره عزیز است گوش عزیزتر است . ( امثال و حکم ج 3 ص 1333 )

اما مطمئنا همانطور که پوشیدن لباس‌ دانشگاه برای یک میهمانی رسمی مناسب نیست، پس طبیعتا ست کردن گوشواره طلا زنانه مناسب برای هر لباسی نیز قوانین خاص خودشان را دارد تا به زیبایی و شیک پوشی شما بیفزاید. در ادامه این مقاله میتونید با این قوانین به خوبی آشنا شوید.

ست کردن گوشواره

ست کردن گوشواره بدون در نظر گرفتن مراسم خاص:

صرف نظر از مکانی که هستید و نوع استایل شما گوشواره باید با رنگ لباس شما ست باشد. به عنوان مثال گوشواره طلا زنانه سبز رنگ انتخاب مناسبی برای لباس‌های آبی، سبز و سفید است. اما گوشواره سیاه رنگ با لباس قهوه‌ای رنگ اصلا مناسب نیست. درواقع رنگ های لباس و گوشواره باید مکمل هم باشند.

ست کردن گوشواره با توجه به مکان و نوع استایل:

مکان و نوع استایل لباس شما بر انتخاب نوع گوشواره تاثیر می‌گذارد. اگر به مراسم‌های رسمی می‌روید، پس استایل لباس شما باید به همراه گوشواره طلا زنانه زیبا و کلاسیک باشد مثل گوشواره‌های آویز و حلقه‌ای کوچک. اما اگر به یک مهمانی دوستانه می‌روید، استفاده از گوشواره‌های فانتزی و غیر رسمی مثل گوشواره‌های حلقه‌‌ای پر زرق و برق نیز زیباست.

گوشواره طلا زنانه

  1. لباس رسمی که در محیط های کاری و یا تحصیلی استفاده می‌شود باید از گوشواره‌های ساده و تقریبا بدون نگین و تزئینات استفاده شود. همچنین توصیه می‌کنیم فرم‌های مدرن گوشواره را آویزان کنید.
  2. اگر لباس اسپرت و یا روزانه است، اگر رنگ لباس خنثی بود گوشواره‌ رنگی و زیبا استفاده کنید اما اگر لباس شما جذاب و رنگی بود، گوشواره‌ با رنگ خنثی به گوشتان آویزان کنید. البته در قانون کلی گوشواره‌های حلقه‌ای کوچک یا میخی برای تیپ‌های اسپرت انتخاب مناسبی هستند.
  3. در استایل و لباس مجلسی باید به مدل لباس و یقه آن لباس دقت کنیم:
  • در لباس مجلسی یقه شل برای زیبایی بیشتر بهتر است از گوشواره‌های شلوغ استفاده کنید.
  • در لباس مجلسی‌ یقه باز، گوشواره طلا بلند گزینه مناسبی است اما اگر بالا تنه لباس شلوغ و پرکار است باید گوشواره‌ ساده و بدون نگین به گوش کنید.
  • در لباس مجلسی یقه پیراهنی گوشواره با آویز کوتاه به همراه گردنبند کوتاه ست می‌شود.
  • در لباس مجلسی ‌یقه رومی در صورتی که میخواهید در بالا تنه خود تقارن ایجاد کنید از گوشواره‌ای استفاده کنید که یکی از آنها کوتاه و کوچک و دیگری بلند و آویزی باشد. اما برای ایجاد عدم تقارن گوشواره کوچک و کوتاه انتخاب کنید.
  • در لباس‌ بلند و مجلسی گوشواره‌های ظریف و ساده یا گردنبند ظریف و بلند انتخاب مناسبی هستند.
  • در لباس مجلسی دکلته فاقد هرگونه تزئینی شما می‌توانید از گوشواره طلا بزرگ و پرکار با خیال راحت استفاده کرده و زیباتر شوید.

 

بیشتر بخوانید: یکی از مواردی که در هنگام خرید گوشواره طلا  باید به آن توجه کرد انتخاب گوشواره هایی است که با فرم صورتتان مطابقت داشته باشد. جهت آشنایی با این نکات می توانید به مقاله چه گوشواره طلا زنانه با فرم صورت سازگار است؟ مراجعه فرمایید.