خرید گردنبند طلا زنانه که یکی از زینت آلات مورد علاقه خانم‌ها می باشد و باعث زیبایی و شیک‌پوشی آنها می شود.

از مدت‌ها پیش انسان از گردنبند به شکل‌های مختلف استفاده می‌کرده است. بگونه‌ای که احتمالا جزء نخستین زیورآلاتی است که مورد استفاده بشر بوده است. به طور مثال انسان‌های ماقبل تاریخ اغلب از مواد طبیعی مثل پر، استخوان، صدف و همچنین مواد گیاهی برای ساختن گردنبند استفاده می‌کردند.

طبق تعریف لغت نامه دهخدا هر آنچه به دور گردن حلقه شود یا آنچه گردن بندند، گردنبند است. اما امروز شاهد هستیم که گردنبند به دسته‌ها و مدل‌های مختلف تقسیم می‌شود که استفاده از آنها به مدل صورت و بالاتنه و لباس شخص مرتبط است. ابتدا اندازه های استاندارد گردنبند را بشناسیم:

گردنبند تیفانی هنزاگلد

اندازه‌های استاندارد گردنبند خانم ها:

برای بانوان 6 سایز استاندارد گردنبند وجود دارد که عبارتند از :

1- گردنبند سایز یقه‌ای (collar) که کاملا به گردن چسبیده و در بالای ترقوه قرار می‌گیرد. به طور معمول این مدل گردنبند ضخیم و مشابه یقه پیراهن است به همین دلیل بهتر است با لباس یقه باز و زیر شانه ای جلوه استفاده شود.

2- گردنبند سایز چوکر (choker) 40 سانتی متری است که روی گردن یا استخوان ترقوه قرار میگیرد.

3- گردنبند سایز پرنسس (princess) 43 تا 48 سانتی متر است و زیر استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. این گردنبند طلا زنانه برای لباس‌های رسمی مناسب است.

4- گردنبند سایز نمایشی (matinee) 50سانتی متر است بین استخوان ترقوه و میان سینه قرار می‌گیرد.

5- گردنبند سایز اپرا (opera) بلند و متنوع هستند. این گردنبند رولباسی طلا در کنار سایز چوکر جلوه  زیبایی دارد اما اگر می‌خواهید به تنهایی استفاده کنید باید در نیمه پایین سینه‌ها قرار گیرد.

6- گردنبند سایز طنابی یا کمندی (lariat) که به عنوان گردنبند y نیز شناخته می‌شوند از گردنبند  اپرا بلندتر است. نام گذاری این گردنبند رولباسی طلا به علت شکل طناب مانند آن است که انتهای آن داخل یک دایره قرار می‌گیرد و بسته می‌شود و هیچگونه گیره، یا مهره‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید: جهت آشنایی با نحوه ست کردن انواع گردنبند طلا زنانه با لباس های مختلف به مقاله گردنبند طلا زنانه با چه یقه ای ست میشه؟ مراجعه بفرمایید

مدل‌های گردنبند:

حالا که با سایزهای مختلف گردنبند طلا زنانه آشنا شدیم، بهتر است برای انتخاب بهتر انواع مدل‌های گردنبند را نیز بشناسیم:

1- گردنبند زنجیر فلزی که از جنس‌های مختلف ساخته می‌شود و برای مردان و زنان نیز مناسب است. البته برای هدیه به همسر خود زنجیر گردنبند طلا زنانه در سایز پرنسس (45 سانتی متری) که با تمام لباس‌ها ست می‌شود، بسیار زیبا است.

2- گردنبند آویز زنانه شامل آویزی از جنس‌های مختلف مثل سنگ، جواهر، الماس، مروارید و … و زنجیری در سایز دلخواهتان است.

3- گردنبند لاکت زنانه یک گردنبند آویز است که در داخل آویز آن یک عکس قرار می‌گیرد و معمولا به دلیل انتقال از نسلی به نسل دیگر و مفهوم عمقی و معنوی خانواده‌ها دارای ارزش بالایی است.

4- گردنبند مروارید زنانه شامل تعدادی مروارید است که به وسیله یک رشته (نخ مخصوص) به یکدیگر وصل شده‌اند و استفاده از آن برای بانوان شیک‌پوش بسیار جلوه زیبایی دارد.

5- گردنبند چند رشته‌ای شامل چند رشته متصل به هم هستند که بیشتر در گردنبند مروارید دیده می‎‌شود.

6- گردنبند Sautoir شامل یک زنجیر بلند و یک آویز است که در قرن بیستم و همراه با جنبش Art deco مشهور شد.

سخن آخر:

گردنبند در انواع و مدل‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شود. که با توجه به نوع استایل بدن و لباس باید آنها را انتخاب کرد تا زیبایی و شیکی ظاهر شما را دو چندان کند. اگر شما هم به دنبال خرید انواع گردنبند طلا زنانه هستید می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین طلا هنزاگلد انواع متنوع آنها را مشاهده و برای خرید بهترین انتخاب اقدام نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)