شاید بتوان گفت که حلقه و انگشتر نامزدی، از مهم ترین اشیایی است که هر فرد بدون توجه به ملیت، کشور، آداب و رسوم و… آن را در انگشت دارد!

پس می‌توان گفت که انتخاب انگشتر نامزدی یکی از مهم ترین انتخاب هاست و نیاز به حسن سلیقه ی زیادی دارد. در این مقاله ما شما را با جدیدترین مدل های انگشتر نامزدی آشنا می‌کنیم که شما بتوانید با توجه به سلیقه تان بهترین آن را انتخاب کنید.

 

جدیدترین مدل انگشتر نامزدی
جدیدترین مدل انگشتر نامزدی

 

 

انگشتر نامزدی 2202 چه ویژگی هایی دارد؟

بیش تر انگشترهای نامزدی 2022 شامل یک انگشتر تک نگین و یا یک انگشتر با پشت حلقه نگینی هستند.انگشتر نامزدی تک نگین از جدید ترین های انگشتر نامزدی می‌باشد.

برای خرید جدیدترین انگشتر نامزدی از گالری هنزاگلد دیدن کنید.

 

خرید جدیدترین انگشتر نامزدی
خرید جدیدترین انگشتر نامزدی

 

 

نوع دیگری از انگشتر نامزدی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده، رینگ ساده می‌باشد که از دیگر مدل ها ساده تر، اسپرت تر و کمی خوش قیمت تر است!

 

قیمت انگشتر نامزدی طلا

همان طور که می‌دانید قیمت هر انگشتر به وزن آن مربوط است اما انگشترهای نامزدی باوزن متوسط قیمتی بین 5 تا 9 میلیون می‌باشند.

اما به طبع انگشترهای نامزدی با وزن سنگین تر، گران تر نیز می‌باشند.

برای دیدن قیمت های دقیق انگشتر نامزدی در مدل های مختلف می‌توانید به سایت هنزاگلد سر بزنید.

 

انگشتر نامزدی جدید
انگشتر نامزدی جدید

 

کدام انگشتر نامزدی را بخریم؟

جواب این سوال کاملا بسته به سلیقه ی شما متفاوت است اما به طور کلی خوب است که به این موارد دقت کنید.

انگشتر نامزدی از دیرباز تا کنون نماد عشق و علاقه ی زوجین به یکدیگر بوده و ارزش خاصی داشته و دارد. بنابراین برای خرید انگشتر، خوب است سلیقه ی طرف مقابل را در نظر بگیرید و در مرحله ی بعد به مد روز دقت کنید.

می‌توانید انگشتری را بخرید که داخل آن حکاکی داشته باشد. حکاکی هایی نظیر جملات عاشقانه و وفاداری و تعهد. این انگشتر ها بهترین انتخاب اند! زیرا نه تنها خود حلقه نماد تعهد است، بلکه جمله نیز به آن فزونی می‌بخشد!

به آداب و رسوم طرف مقابل نیز دقت کنید. ممکن است در رسومات طرف مقابل شما، خرید انگشتر نامزدی گران قیمت رواج نداشته باشد یا بلعکس. پس حتما به این نکته هم توجه کنید.

 

انگشتر نامزدی طلا
انگشتر نامزدی طلا

 

 

سنگ انگشتر نامزدی دارای چه ویژگی هایی است؟

اگر برای نامزد خود، انگشتر نامزدی نگین دار یا سنگ دار گرفته اید، خوب است درباره‌ی سنگ آن کمی اطلاعات داشته باشید.

  1. قیراط
  2. رنگ
  3. برش
  4. وضوح سنگ

 

قیراط : قیراط واحد وزنی است که با آن وزن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را بیان می‏‌کنند.اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا از همان اول از واحد وزنی سوت و گرم برای وزن سنگ‌های قیمتی استفاده نمی‌کنند؟! جواب این است، حتی تکه‌های خیلی کوچک برخی از سنگ‌ها مانند الماس بسیار با ارزش هستند به همین دلیل برای سنگ‌های قیمتی و یا نیمه قیمتی از واحدی کمتر از گرم استفاده می‌کنند.

 

رنگ : از نام این کلمه هم کاملا مشخص است که منظورمان چیست! این انتخاب رنگ برای انگشتر نامزدی، کاملا سلیقه ایست. شما میتوانید انگشتر طلا زرد انتخاب کنید و یا طلا سفید. اخیراً رُز گلد نیز بسیار مرسوم شده و اگر به دنبال مد هستید از این رنگ میتوانید استفاده کنید.

 

برش : هرچه برش ظریف تر و بیشتر باشد، سنگ زیباتر و درخشان تر و البته گران تر است!

 

وضوح سنگ : این بحث کاملا مربوط به نوع سنگ می‌باشد که شما باید از خود فروشنده اطلاعات کسب کنید.

 

 

انگشتر نامزدی جدید
انگشتر نامزدی جدید

 

 

انگشتر نامزدی در کدام انگشت و در کدام دست قرار میگیرد؟

پاسخ معینی برای این سوال وجود ندارد و به فرهنگ و آداب و رسوم هر قوم بر میگردد ولی تاریخچه ای که وجود دارد به شرح زیر است:

اولین بار رومی ها حلقه نامزدی را در دست چپشان و در انگشت چهارم انداختند زیرا آنها اعتقاد داشتند که که رگ انگشت چهارم دست چپ به به رگ قلب منتهی می شود و آغاز عشق است!

عده ای دیگر می گویند که انگشت شست(انگشت اول) به نام پدر و انگشت دوم به نام پسر و انگشت سوم به نام روح القدس نام گذاری کرده اند و می گویند داماد بعد از این که از این سه انگشت گذشت و نام برد انگشتر نامزدی را در انگشت بعد از این سه انگشت می کند.

ما در کشورهای آسیایی و آفریقایی مرسوم است که انگشترنامزدی را در دست راست خود جای دهند.

 

معنی انگشتر در هر انگشت را میدانید؟

 

 

انگشتر نامزدی تک نگین
انگشتر نامزدی تک نگین

 

 

انگشتر نامزدی و حلقه ی ازدواج چه تفاوتی دارند؟

در میان حلقه ی ازدواج و انگشتر نامزدی یک تفاوت کلی وجود دارد . حلقه نامزدی در واقع به عنوان نشان کردن عروس به او داده می شود ولی حلقه ازدواج در طول مراسم عروسی بین عروس و داماد رد و بدل می شود و یا بهتر است بگوییم به عنوان کادو به یکدیگر داده می‌شود. قبلا انگشتر نامزدی ساده تر از حلقه ی ازدواج بود اما مدتی است که جای این دو عوض شده است!

 

 

انگشتر نامزدی شیک
انگشتر نامزدی شیک

 

 

سایز انگشتر نامزدی

بهترین کار این است که همراه نامزد خود برای خرید انگشتر نامزدی بروید یا حداقل به طور آنلاین خرید کنید. اما اگر به هردلیلی نمی‌توانید اورا همراه خود ببرید بهتر است که از دوستان و آشنایان بپرسید و یا حداقل یکی از انگشترهای او را به همراه داشته باشید تا انگشتری اندازه دست او خریداری کنید.

 

 

انگشتر نامزدی در کدام انگشت
انگشتر نامزدی در کدام انگشت

 

 

نکاتی درباره ی انگشتر نامزدی

هنگام خرید انگشتر نامزدی، یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید این است که همیشه گران بودن حلقه دلیل بر کیفیت کار نیست و بهتر است به فروشنده ای که به آن اطمینان دارید، مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که حلقه خوب و با کیفیتی به شما می‌دهد.

اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید، از طلا فروشی های آنلاین معتبر خرید کنید.( لینک هنزا گلد)

یکی دیگراز نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید این است که، اگر نامزدتان در طول روز کار می‌کند خرید نگین کوچک‌تر برای نامزدتان مناسب‌تر است.

باید به این موضوع توجه کنیم که طلا بسیار شکننده است و ممکن است بر اثر فعالیت‌های روزانه صدمه ببیند؛ پس از نقره، پلاتینیوم، تیتانیوم و استیل می‌توان به عنوان حلقه‌های دم دستی استفاده کرد.

 

سخن پایانی …

در این مقاله سعی کردیم جدیدترین مدل انگشتر نامزدی را به شما معرفی کنیم. اینکه کدام مدل را انتخاب کنید، بستگی به سلیقه شما دارد. اما پیشنهاد ما این است که اگر مدلی را دوست داشتید به نامزد خود نشان دهید تا مطابق سلیقه تان انگشتر نامزدی خریداری شود.

حلقه نامزدی جزو آن دسته مواردی است که همیشه به یادگار می ماند و شاید یک انتخاب نادرست تا مدت ها شما را ناراحت و دلزده کند.