بعضی‌ها فکر می‌کنند در خرید طلا برای کودکان همین‌که به سراغ طلاهای سایز کوچک بروند کافی میباشد اما حقیقت این است که در خرید طلای بچه‌گانه باید نکاتی را در نظر گرفت تا کودک ما در استفاده از آن طلا راحت و ایمن باشد. در ادامه با هنزاگلد همراه باشید .

از زمان های دور، کودکان هم مانند بزرگسالان از زیورآلات استفاده می کردند. اما این اکسسوری ها مثل امروز از جنس طلا نبودند و از پر، چرم، صدف و سنگ برای ساختن دستبند، گردنبند و گوشواره استفاده می شد. در گذشته، یک گردنبند و دستبند ساده مثل دستبند طلای امروزی، پای ثابت هدیه های نوزادان بود. مردمان گذشته بر این باور بودند که بعضی از زیورآلات از کودکان و نوزادان در برابر شیطان و بیماری محافظت می کنند.

در فرهنگ ایرانی هم اعتقادهای این چنینی وجود داشته و حتی امروزه هم برخی از آنها بین مردم رواج دارد. به طور مثال دستبند، گردنبند و سنجاق چشم نظر یکی از اکسسوری هایی است که به باور مردم، از کودک و نوزاد در برابر چشم بد، انرژی منفی و بیماری محافظت می کند. زیورآلات چشم نظر امروزه با جنس طلا به نوزادان و کودکان هدیه داده می شوند.

راهنمای انتخاب طلا برای کودک

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید طلای بچه‌گانه توجه به جنس و مقاومت آن است. طلاهای دست‌ساز معمولاً با ظرافت بیشتری ساخته می‌شوند و همان‌طور که در ساخت این نوع طلا استاندارهای کمتری رعایت می‌شود،خبری از قالب‌گیری ماشینی نیست و طرح‌ها همگی از ظرافت بالایی برخوردارند.

بچه‌ها معمولاً غرق در دنیای کودکانه خود هستند و توجه زیادی به مراقبت از زیورآلات ندارند. بهترین گزینه برای کودکان طلایی با طراحی ساده اما مقاوم و ماندگار است. طلایی که برای کودکان انتخاب می‌کنیم باید طبق اصول و استانداردهای تعریف‌شده در ساخت طلا طراحی و ساخته شده باشد و تا حد ممکن خیلی ظریف و نازک نباشد.

نوزادان  و کودکان کنجکاو می باشند و این حس کنجکاوی برای شناخت محیط و اطرافیان می باشد و امکان دارد کودک شما طلا را جهت کنجکاوی بشکند و آن را گاز و یا بخورد بنابراین طلا سبک مناسب نمی باشد زیرا کودک تان می تواند آن را بخورد و این نوع طلا ها معمولا زود می شکند در نتیجه طلا توپر مناسب کودکان می باشد  . طلاهای که نقش های لبه دار و زاویه و تیز است مناسب کودکان نمی باشد زیرا این طرح ها به بدن لطیف او صدمه میزند و باعث خراش در بدن کودکان می شود .

طلای نوزاد باید طرح های گرد و ساده و بدون زاویه باشد  این گونه طرح ها به بدن کودک شما آسیب نمی رساند .

چه مدلی برای طلای کودک مناسب میباشد

خرید طلا دقیقا بستگی به علاقه فرد خریدار دارد. با توجه به اینکه در حال حاضر انواع مختلفی از طلا در بازار و فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات وجود دارند، شاید کمی خرید بهترین نوع طلا برای کودکان سخت به نظر برسد؛ اما به هر حال اول از همه باید به شما توصیه کنیم که قبل از خرید طلا حتما به سلیقه خودتان توجه کنید و ببینید که دوست دارید چه چیزی را برای کودک خود بخرید؟
دوم اینکه بهترین نوع طلا برای کودکان آن است که بتواند سلامتی و امنیت کودکان را تضمین کند. بنابراین، حتما به فکر این موضوع باشید و بدانید که زمانی می توانید در خرید هدیه موفق باشید که بتوانید همه جوانب را در نظر بگیرید.

دستبند های جذاب اسمی

جهت خرید طلا برای کودکان نیاز است که به غیر از زیبایی به یک سری نکات دیگر هم توجه کنید! اما سوال اصلی اینجا است که چه نوع طلایی برای کودکان مناسب است؟
به طور کلی برای خرید طلا برای کودکان می بایست به سن آن ها توجه کنید. برای کودکانی که به تازگی متولد شده اند، انتخاب دستبند طلا مناسب نوزاد با اسم کودک یک انتخاب بسیار عالی است. در حال حاضر، طلاهای مختلفی در بازار وجود دارند که به صورت دستبند تولید شده اند؛ اما از میان این طلاها بهترین و خاص ترین آن ها، آن هایی است که از اسم کودکان ساخته شده اند.
اگر جزء افرادی هستید که می خواهید برای تولد نوزاد یک کادوی شیک بدهید، بهترین گزینه برای شما انتخاب یک دستبند با اسم کودک است. هیچ چیز برای کودکان جذاب تر از دستبند نیست. از طرفی دستبند خطرات کمی برای کودکان خواهد داشت و می تواند برای نوزادان هم مورد استفاده قرار گیرد.

اگر هم کودک شما بیش از ۵ سال سن دارد و دوست دارید که هزینه بیشتری برای خرید طلا برای کودک خود کنید، می توانید به جای خرید دستبند و یا گردنبند، برای او یک ست و یا نیم ست خریداری کنید. نیم ست هایی که دارای شخصیت های کارتونی مانند السا، آنا و … می باشند، بسیار برای کودکان بالای ۵ سال مناسب و جذاب هستند .