یکی ازمحبوب ترین و قدیمی ترین زیورآلات زنان از گذشته تاکنون، گوشواره طلا زنانه بوده است. رایج ترین جنس گوشواره ، طلا می‌باشد.

طلا  یکی ازگران ترین فلزهای شناخته شده است. البته یکی از بادوام ترین ها و زیباترین ها نیز می‌باشد! دلیل ساخت زیورآلات به جنس طلا نیز به همین دلیل است.

گوشواره نیز یکی از همین زیور آلات مورد علاقه انسان ها می‌باشد.

 

تاریخچه انواع گوشواره طلا

 

 

 

گوشواره طلا یکی از قدیمی ترین زینت های انسان بوده و قدمت آن به 7000سال پیش بر می‌گردد. جالب است بدانید محل ساخت اولین گوشواره ها آسیای باستان می‌باشد!

در گذشته انوع گوشواره طلا، بیش تر توسط مردان استفاده می‌شده و در زنان کم تر مشاهده می‌شده است!

در ایران نیز در نقاشی های دوران کوروش که حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد تصویر مردانی دیده می شود که گوشواره به گوش دارند.

هم چنین اولین نشانه‌های گوشواره در تمدن ایلام در کشور ایران یافت شده است.

در گذشته دربعضی مناطق، گوشواره ، نشان دهنده ی ثروت و طبقه ی اجتماعی بالا بوده اما در بیشتر مناطق به عنوان زینت استفاده می‌شده است.

در سال های قبل و بعد از میلاد، انواع گوشواره از موادی درست می‌شده که قادر به خم  شدن بوده اند.

در قرن دوم میلادی سنگ های گران قیمت به گوشواره ها اضافه شدند ولی بعد از مدتی از صحنه حذف شدند. در قرن هفدهم،انواع گوشواره باز به صحنه ی مد برگشتند.گوشواره نشان علاقه ی مرد به همسرش بود. اما  پس از مدتی باز دست مد، گوشواره را در زیر کلاه ها پنهان کرد!

دوران درخشش گوشواره متعلق به سال 1900 میلادی است! دورانی که موهای در بالای سر بسته می‌شدند و اصلی ترین و درخشان ترین زینت، گوشواره بود.

امروزه انواع گوشواره طلا و نقره و.. در دنیای مد ظاهر شده اند. در روزگار کنونی گوشواره در گوش بیشتر زنان و بعضی مردان دیده می‌شود.

امروزه انواع گوشواره طلا جدید در طرح ها و نقش های مختلف تولید و ارائه می‌شوند. شما می‌توانید انواع مدل های گوشواره را در هنزا گلد ببینید و با بهترین قیمت تهیه کنید.

 

انواع گوشواره طلا

 

انواع گوشواره طلا
انواع گوشواره طلا

 

خرید گوشواره ونکلیف

 

گوشواره طلا انواع زیادی دارد که در اینجا به محبوب ترین هایشان اشاره می‌کنیم:

 

گوشواره مرواریدی

گوشواره مرواریدی یکی از انواع گوشواره طلا جدید به حساب می‌آید که چند وقتی است بسیار مورد توجه بانوان قرار گرفته است.

مروارید خواص درمانی و طبی نیز دارد. مروارید، می تواند یک تعادل احساسی را برای شما به وجود آورد و به ذهن خسته و درمان بی خوابی کمک کند.همچنین می تواند فشار های عصبی شما را آرام کند و باعث کنترل عصبانیت شود.

در گوشواره های مرواریدی مقدار طلای به کار رفته بسیار کم است.

 

گوشواره میخی
گوشواره میخی

 

خرید گوشواره میخی

 

گوشواره میخی تک نگین

امروزه انواع گوشواره تک نگین الماس یا برلیان فقط برای موقعیت ها و مراسم خاص استفاده نمی شود.در حقیقت الماس ها امروزه برای خانم ها بسیار مورد علاقه هستند  ودر همه ی موقعیت ها استفاده می‌شوند.

 

گوشواره طلا حلقه ای

این مدل از مدل های محبوب گوشواره می‌باشد. گوشواره طلا حلقه ای به علت انعطاف پذیری بالا و راحت بودن مورد علاقه ی بسیاری از خانم ها می‌باشد. هم چنین به علت داشتن ظاهری اسپرت مورد توجه دختران نیز هست. برای دیدن انواع مدل های گوشواره طلای حلقه ای به سایت هنزاگلد مراجعه نمایید.

 

گوشواره آویز دار
گوشواره آویز دار

 

خرید گوشواره آویز دار

 

گوشواره آویز دار

یکی دیگر از مدل های محبوب گوشواره طلا، مدل آویزی یا آویز دار می‌باشد. این مدل به استایل های رسمی و کلاسیک بیش‌ترمیخورد.

 

گوشواره نخی

این مدل گوشواره چندسالی است با مد شدن چند سوراخی گوش به بازار روانه شده و امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. این گوشواره از یک زنجیر باریک طراحی شده است که در یک سوراخ گوش قرار می گیرد و بعد از یک سوراخ دیگر گوش آویزان میشود. معمولا زنجیر با مروارید اضافه یا دانه همراه است که باعث جذابیت بیشتر گوشواره می شود که در قسمت انتهایی گوش قرار می‌گیرد.

 

گوشواره میخی

در انواع گوشواره طلا این مدل اسپرت ترین آن محبوب می‌شود. این مدل هم به نسبت قیمت های پایین تری دارد و برای کسانی که چند سوراخ در گوش دارند این مدل استفاده  می‎‌شود. این گوشواره از ابتدای قرن بیستم محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

 

گوشواره میخی
گوشواره میخی

 

خرید گوشواره میخی

 

در کدام قسمت ها گوشواره استفاده می‌شود؟

گوشواره امروزه برای بینی، لب، چال، ابرو ولاله ی گوش استفاده می‌شود اما نام دیگری را به خود اختصاص داده و با نام پیرسینگ شناخته می‌شود که جایگزین درست تری است.

 

چگونه گوشواره ای مناسب خود انتخاب کنیم؟

 

انتخاب نوع گوشواره ای که برای صورت هر فرد مناسب باشد نیاز به دانستن اطلاعاتی دارد.

 

رنگ مو و پوست

با آنکه به نظر عوامل مهمی نیستند اما باید بدانید که تاثیر بسیار زیادی بر چهره ی شما می‌گذارند! انواع گوشواره ی طلا وجود دارد که هرکدام شکل خاص خود را دارند پس خوب است که به این موارد دقت کنید.

 

حالت صورت

حالت صورت از مهم ترین عوامل به شمار می‌آید! در تناسب مدل گوشواره طلا و طرح صورت باید تضاد برقرار شود. یعنی اگر صورت کشیده ای دارید، گوشواره های کوچک و گرد واگر صورت گرد و پری دارید گوشواره آویز طلا و بلند و باریک را انتخاب کنید.

 

اندازه ی مو

اگر موهای کوتاهی دارید و یا موهای بلند خودرا همیشه می‌بندید می‌توانید از گوشواره های کوچک، گوشواره های طلای دخترانه و ظریف نظیر گوشواره های میخی استفاده کنید.

اگر موهای بلندی دارید و اغلب اوقات باز هستند می‌توانید از گوشواره های بلند استفاده نمایید.

 

انواع گوشواره طلا چه قیمتی دارند؟

 

انواع گوشواره طلا چه قیمتی دارند؟
انواع گوشواره طلا چه قیمتی دارند؟

 

باید بدانید که قیمت گوشواره ها، مانند دیگر طلاها به وزن و گرم آن بستگی دارد اما به طور معمول از قیمت 4 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان در گردش است. انواع گوشواره طلای جدید را می‌توانید در سایت هنزا گلد مشاهده نمایید.

 

هنگام خرید گوشواره طلا به استایل خود دقت کنید.

 

استایل شما هنگام خرید گوشواره بسیار مهم است! اگر شما فردی باشید که در تمام اوقات سال، لباس های کژوال و راحت را ترجیح می‌دهید پس گوشواره هایی با طرح های شلوغ و سنگ های روشن به استایل شما نمی خورد. اگر فردی هستید که روزانه، استایل کلاسیک و رسمی دارید باید بدانید که گوشواره هایی با طرح های اسپرت مناسب استایل شما نیستند.

اگر برای مهمانی های خاص و رسمی گوشواره می‌خواهید، مدل های سنگین ورسمی زیباترند. اما اگر برای استفاده ی روزانه می خواهید گوشواره طلای حلقه ای و گوشواره میخی از همه گزینه ها بهترند.

 

سخن پایانی …

در آخر خوب است بدانید که سلیقه ی شما در اولویت است و البته به میزان هزینه ای هم که می‌خواهی متحمل شوید بستگی دارد!

همیشه حرف اول را راحتی و در درجه بعدی شیک و ساده بودن طلا می‌زند! پس در انتخاب خود دقت کنید.

اگر به دنبال طلایی زیبا با قیمت مناسب هستید و از طرفی به دنبال متدهای روز هستید، می‌توانید انواع گوشواره طلای جدید را در همه رنج های قیمت را در سایت هنزاگلد مشاهده نمایید و خریدی مطمئن را تجربه کنید!

 

 

 

3.1/5 - (9 امتیاز)