آشنایی با برند لویی ویتون و جواهرات لوکس و خاص آن

برند لویی ویتون مالتیه یا به اختصار Louis Vuitton  (لویی ویتون) که با نام LV نیز شناخته می شود، توسط Louis Vuitton Malletier (4 اوت 1821 – 27 فوریه 1892) تأسیس شد. ویتون یک کارآفرین، طراح، تاجر و مدیر عامل فرانسوی بود که این شرکت را به نام خود در سال 1854 تأسیس کرد.

شرکت لویی ویتون طیف وسیعی از کالاهای لوکس مثل محصولات چرمی، لباس‌های آماده، کفش، ساعت، طلا و جواهر، لوازم جانبی، عینک آفتابی، انواع کیف و چمدان، نوشت‌افزار و کتاب را تولید و ارائه می‌نماید. شاخصه تمامی این محصولات استفاده از لوگوی این شرکت LV در طراحی آنهاست.

لویی ویتون با سابقه یک و نیم قرن قدمت، لوکس‌ترین و ارزشمندترین برند است که یکی از بزرگ‌ ترین خانه‌های بین‌ المللی مد جهان را دارا می باشد . این برند در ۵۰ کشور دنیا بیش از ۴۶۰ شعبه دارد و ارزش آن در سال ۲۰۱۲ معادل ۲۵٫۹ میلیارد دلار برآورد شد.

گوشه ای از زندگی لویی ویتون

لویی ویتون پسر نجاری بود که در سال های اولیه زندگی خود یعنی در سن ده سالگی مادرش را از دست داد و پس از تجدید فراش پدرش به خاطر عدم سازگاری با نامادری خود تصمیم گرفت به پاریس برود. لویی در سن 14 سالگی با پای پیاده به سمت پاریس حرکت کرد.

وی مسیر 400 کیلومتر را در طی دوسال طی کرد و در سن 16 سالگی در اوج انقلاب صنعتی به پاریس رسید و توانست نزد موسیو مارشال جعبه‌ساز و متخصص بسته‌بندی به یادگیری ساختن چمدان مشغول شود. اما درآمد شاگردی مغازه کم بود پس در کنار آن کار دوم بستن چمدانهای مسافرتی را به عهده گرفت.

او به مدت ۱۷ سال در این حرفه آموزش دید تا توانست کارگاه و تجارت بسیار تخصصی خودش را در صنایع دستی یعنی طراحی و ساخت چمدان‌ های مورد علاقه‌ی مشتری‌ها راه‌اندازی کند. شهرت کار ویتون در حدی بود که به دربار ناپلئون سوم رسید و به عنوان چمدان ساز همسر وی، منصوب گردید.

لازم به ذکر است که چمدان در آن زمان به عنوان یک کالای لوکس حساب می شد و تنها طبقه اشراف و ثروتمند برای بستن چمدان خود کارگر می‌گرفتند. پس ویتون با سبک زندگی ثروتمندان آشنا گردید و ایده تولید محصولات لوکس در ذهنش پرورش یافت تا یکی از بزرگترین امپراطوری‌ های لوکس جهان را بنا کند.

آغاز راه برند لویی ویتون

برند لویی ویتون فعالیت کاری خودش را با طراحی و تولید چمدان شروع کرد. دلیل آن تجربه ویتون از کیفیت پایین چمدان‌های موجود در بازار بود که وی توانست با ساخت اولین چمدان تریانون خاکستری رنگ در سال 1858 با لایه‌ زیرین تخت (حمل‌و‌نقل راحت‌تر) و با استفاده از کرباس (نوعی پارچه) که دارای وزن کمی بود انقلابی در صنعت ساخت چمدان به وجود آورد به گونه ای که بسیاری از چمدان‌ سازهای دیگر از طرح او تقلید کردند و این نوع طراحی پایه و اساس طراحی ساک‌ های دستی امروزی به شمار می‌آید.

در آغاز ویتون کارگاه ساخت چمدان خود را در سال ۱۸۵۹ با ۲۰ کارمند تاسیس کرد و کم کم کارگاه همراه با تجارت این برند بزرگتر شد.

روند طرح خاص این برند از سال ۱۸۶۷ در نمایشگاه جهانی در پاریس شروع شد که ویتون برای جلوگیری از تقلید دیگر برندها از کار خودش از طرح راه‌ راه قرمز و سفید برای طراحی چمدان‌هایش استفاده کرد و سپس در سال ۱۸۷۶، این طرح را به چهارخانه‌ های کرم و قهوه‌ای تغییر داد و در آخر علامت تجاری خود را LV  روی محصولاتش چاپ کرد و در سال ۱۸۹۶ طرح جهانی محصولات لویی ویتون شامل گل‌های چهاربرگ و حروف LV گردید.

انقلاب دیگر این برند در نوآوری است که در قفل های چمدان به وجود آورد. در صده ۱۹۰۰ افرادی که مسافرت می‌کردند، لوازم ضروری خود را در چمدان‌ حمل می‌کردند اغلب اوقات مورد حمله‌ی دزدها قرار می‌گرفتند. بنابراین لویی ویتون تصمیم گرفت برای حفاظت از اموال مشتریان خود قفل‌های جدیدی برای چمدان‌های این برند استفاده کنند و چندین سال بر روی آن کار کردند تا در نهایت پسر ویتون (جورج) توانست سیستم انقلابی خود را اختراع کند. سیستم تهیه‌ قفل‌ها به اندازه‌ای منحصربه‌فرد و کارآمد بود که امروزه نیز از همان تکنیک برای ساخت قفل‌ چمدان استفاده می‌شود.

کسب و کار جهانی برند لویی ویتون

لویی ویتون در سال ۱۸۹۲ درگذشت و مدیریت شرکت ویتون به پسر وی یعنی جورج ویتون رسید که تصمیم گرفت شرکت را تبدیل به یک کسب‌و‌کار جهانی کند و محصولات شرکت را در نمایش جهانی شیکاگو در سال ۱۸۹۳ به نمایش درآورد.

برند لویی ویتون در سال ۱۹۰۱ کیف‌ جدیدی به بازار عرضه کرد که اندازه‌ی آن از چمدان کوچک‌تر بود و طوری طراحی شده بود که بتواند داخل چمدان‌های لویی ویتون نگهداری شود.

برند لویی ویتون در سال ۱۹۱۳ ساختمان خود را در خیابان شانزه ‌لیزه پاریس به عنوان بزرگ‌ ترین فروشگاه‌ عرضه‌کننده‌ کالاهای مسافرتی افتتاح کرد و سپس سایر شعبات خود را در بمبئی، واشنگتن، لندن، اسکندریه و بوئنوس آیرس افتتاح نمود.

جورج ویتون در سال ۱۹۳۶ درگذشت و بعد از آن پسرش گاستون لویی ویتون اداره‌ی امور شرکت را بر عهده گرفت که در دوره مدیریت او این برند رشد خوبی داشت و هر سال تعداد شعبه ‌هایش افزایش می یافت.

لویی ویتون برای جشن ۱۰۰ سالگی این برند در سال ۱۹۹۶، از ۶ طراح معروف دعوت نمود تا قطعات منحصر به فرد چمدان را طراحی کنند. نتیجه‌ ی این دعوت با موفقیت بالا در نمایشگاه ‌های مختلف به نمایش درآمد و الهام ‌بخش طراحی‌ های نوآورانه در صنعت مد جهان شد.

دلایل موفقیت برند لویی ویتون

از دلایل موفقیت این برند کیفیت و مقاومت بالای محصولاتش و قدیمی نشدن طراحی این برند است. به طور مثال تمام کیف ‌های این برند دست‌ دوز هستند. شما با خرید یکی از کیف‌ های این برند می‌توانید سالها از آن‌ها استفاده کنید؛ و یا عدم رنگ رفتگی و خراب نشدن زیپ آنها و بسیاری از دلایل دیگر است.

اما کلید اصلی موفقیت این برند، کنترل بود. این شرکت همه کارها را از طراحی تا توزیع انجام می داد. این کار نه تنها کیفیت کالاها را تضمین می کرد، بلکه منجر به “حاشیه سود ناخالص تولید” در حدود 45٪ شد که بسیار بالاتر از نزدیکترین رقبایش بود. لویی ویتون از طریق این کنترل توانست بین تصویر برند لوکس و طرز فکر مبتنی بر تولید انبوه و بازاریابی ارتباط برقرار کند.

تبلیغات لویی ویتون

برند لویی ویتون یک برند لوکس است، بنابراین از چهره های خاص و افراد مرتبط با طبقه های خاصی از جامعه نیز برای تبلیغات استفاده می کند، مانند ستارگانی مانند آدری هپبورن، محمد علی کلی، جنیفر لوپز، کانیه وست، آنجلینا جولی، مدونا، دیوید بویی و حتی میخائیل گورباچف. اولین تبلیغ ویدیویی این برند یک ویدیوی 90 ثانیه ای با عنوان «زندگیت شما را به کجا خواهد برد؟» است که به 13 زبان ترجمه شده است.

در زمان حیات لویی ویتون، امپراطور یوژنی معروف ترین خریدار برند ال ویس بود. بسیاری از ستاره های مشهور سینما و مهاراجه‌ های ثروتمند در نیمه اول قرن بیستم مشتریان پسر لویی ویتون بودند. بعدها، بیشتر عکس های ادری هپبورن، در اوج شهرتش، کیف و چمدان های لویی ویتون را نیز به نمایش گذاشت.

جواهرات لویی ویتون

در سال 2001 شروع ساخت جواهرات این برند با رونمایی از یک دستبند جذاب بود که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین قطعات برند LV شد. این جواهرات به عنوان نمادی از زن مدرن آزاد و با اعتماد بنفس طراحی شدند که به محض دیدن جواهرات این برند می توان این جواهرات متعلق به برند لویی ویتون را تشخیص داد.

جهت مشاهده بیشتر محصولات هنزاگلد بر روی دستبند طلا زنانه کلیک نمایید.

دستبند-طلا-زنانه-هنزاگلد-برند-لویی-ویتون

در قطعات طلا و جواهرات این برند به صورت هنرمندانه از  هر سه نوع طلا زرد و سفید و صورتی و نیز نشانه گذاری از طریق المان های آشنای این برند از جمله ستاره ها و  برگ های چند پر، استفاده می شود.

استفاده از قطعات جواهر این برند در استایل مینیمال رونق دارد.و قبل از طراحی های مینیمال لویی ویتون، استفاده از طلا و جواهرات؛ سنگها و مروارید های خاص، مختص طبقه اشراف زاده و ثروتمندان بود که اکثراً بانوان متاهل از آنها استفاده می کردند.  اما طراحی های هنرمندانه لویی ویتون استفاده از زیورآلات را برای دختر خانم های جوان که به  زیبایی و خاص بودن اهمیت می‌دهند را هموار کرد.

مارک جیکوبز در طول سال‌ها نقش بسیار موثری در توسعه محصولات طلا و جواهرات برند لویی ویتون داشت. در سال 2016 این شرکت اولین مجموعه Blossom را بر اساس نقوش گل مونوگرامی که توسط جورج ویتون در دهه 1890 طراحی شده بود، منتشر کرد. این مجموعه خیره کننده مراحل مختلف شکوفائی یک جوانه گل را به تصویر می‌کشد.

جهت مشاهده بیشتر محصولات هنزاگلد بر روی خرید انگشتر طلا کلیک نمایید.

انگشتر-طلا-هنزاگلد-برند-لویی-ویتون

سخن آخر

طرحی های خاص برند لویی ویتون که توسط بهترین طراحان اجرا می گردد. جلوه خاصی به محصولات این برند به خصوص جواهرات آن داده که شما می توانید در وب سایت هنزاگلد آنها را مشاهده نمایید. و در صورت علاقه مندی به آنان در فروشگاه آنلاین طلا هنزاگلد خریداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)