انگشتر در هر انگشت چه معنی میدهد؟


دختران جوان و حتی پسران جوان دهه هشتادی این روزها به سبک های خاصی علاقه دارند. استایل لباس پوشیدن متفاوت، استایل و سبک زندگی متفاوت تر از آنچه قدیم تر ها رواج داشته.

علاقه به استفاده از زیورآلات به خصوص انگشتر در اکثر استایل ها حس می شود. استایل هایی مثل گرانج، گوتیک، بوهمین، الگانت و… برای تکمیل شدن نیاز به انگشتر، گردنبند، دستبند، پابند و گوشواره دارند. و چی بهتر از اینکه این زیورآلات از طلا باشن؟؟

اما امروز در مورد اینکه انداختن انگشتر در هر انگشت چه معنی می دهد و فکری بقیه افراد جامعه در مورد شما میکنند صحبت خواهیم کرد.

خوشحال میشیم اونچه که در مورد معنی انگشتر در هر انگشت شنیده و یا میدانید را توی کامنت ها با ما در میان بذارید

 

بیشتر بخوانید : آیا مدال های طلا المپیک واقعاً طلا هستند؟

 

معنی انگشتر در هر انگشت از کجا آمده است؟

استفاده از انگشترها سابقه طولانی دارد. پادشاهان، بازرگانان و مردم عادی از آنها برای انتقال پیام ها و در مواقعی نشان دادن قدرت، اعتماد و عشق استفاده کرده اند. انگشترها بسته به آنچه که قرار است نشان دهند، بر روی انگشتان مختلف پوشیده می شوند.

مردم ممکن است نگاهی به نحوه پوشیدن انگشتر های شما بیندازند، جواهرات زیبای شما را تحسین کنند و اغلب شخصیت، وضعیت مالی و … شما را حدس بزنند.

پس قبل از اینکه انگشتر خود را دست کنید، دانستن اینکه هر انگشت شما، شخصیت و سبک زندگی شما را می گوید مفید است.

برای هزاران سال است که مردم آنها را به عنوان نمادی از موقعیت، ثروت و تعهد می پوشند. به عنوان مثال، حلقه ازدواج پیامی ارسال میکند که شما متاهل هستید و در یک رابطه قرار دارید.

پوشیدن حلقه فقط به سبک و مد نیست، بسته به جایی که روی دستتان قرار می گیرد نماد چیزهای مختلفی می تواند باشد. به طور مثال دست کردن دستبند طلا نیز نشانه ظرافت و لطافت شما خواهد بود!

معنی انگشتر در انگشت کوچک

حلقه های انگشت کوچک اغلب اولین انتخاب مردان برای انداختن یک حلقه هستند. انگشتر انگشت کوچک مزایای کمی دارد، از جمله اینکه با مذهب یا فرهنگ مرتبط نیست (برخلاف انگشت حلقه).

اگرچه، اغلب، میراث خانوادگی بر روی انگشت کوچک پوشیده می شود. مورد دیگر این است که حلقه ها روی انگشت کوچک با انگشت اشاره تداخلی ندارند  یا آن را لمس نمی کنند.

حلقه های انگشت کوچک به عنوان یکی از پر زرق و برق ترین طرح ها دیده می شوند. در انگلستان و دیگر کشورهای غربی، مردان اغلب حلقه‌های مهر را در انگشت کوچک چپ می‌اندازند.

این عمل نمادگرایی، به صدها سال پیش برمی گردد و بسیاری از خانواده ها آن را در طول نسل ها منتقل کرده اند. اگر می‌خواهید جلب توجه کنید، این همان جایی است که باید آنها را بپوشید.

اگر فردی هستید که به طالع بینی و الهام گرفتن از سیاره ها اعتقاد دارید باید بگویم که بنا بر تصور این دسته افراد، اگر حلقه خود را در انگشت کوچک خود می اندازید، فردی باهوش، سخن ور و دارای روابط اجتماعی خوب هستید. ناگفته نماند که این افراد حافظه خوبی دارند و ریز جزئیات خاطرات را به یاد دارند.

چینی های باستان نیز اعتقاد داشتند کسی که انگشتر را داخل انگشت کوچک خود می اندازد، همراه و شریک زندگی خوبی است.

در عقیده مذهبی نیز معمولاً انگشتر های عقیق را به دست راست و انگشت کوچک میکنند. و این شیوه انبیا بوده است.

بیشتر بخوانید : تفاوت گردنبند و آویز چیست؟+معرفی و عکس

معنی انگشتر در انگشت حلقه

انگشت حلقه دست چپ برای مردان و زنان نماد ازدواج و نامزدی است. در بسیاری از کشورها معمولا انگشت حلقه چپ را برای ازدواج و انگشت حلقه راست را برای نامزدی قرار می دهند.

جالب است بدانید دلیل اینکه حلقه ازدواج را در دست چپ میکنند این است که یک رگ از انگشت حلقه دست چپ، مستقیم به قلب وصل است. که به آن رگ عشق نیز میگویند و انداختن انگشتر در این انگشت، نماد تعهد و علاقه شدید قلبی شده است.

در اکثر کشورهای غربی یک فرد متأهل حلقه ازدواجش را در انگشت حلقه دست چپ می اندازد. بسیاری از غربیان  منشأ این رسم را از اعتقاد روم باستان می دانند. چرا که رومیان به این قضیه اعتقاد داشتند که یک رگ مستقیماً از انگشت چپ حلقه به قلب متصل است.

در اوایل قرن بیستم، مردان غربی که به جنگ می رفتند اغلب حلقه ای به دست می انداختند تا به آن ها در مورد عزیزانشان که در خانه مانده اند، یادآوری کند. از آن زمان، حلقه های ازدواج رایج و حتی مقرون به صرفه شدند.

اگرچه بسیاری از فرهنگ‌ها انگشت حلقه چپ را برای حلقه‌های ازدواج و نامزدی رزرو می‌کنند، اما چندین کشور نیز هستند که از انگشت حلقه راست برای همین منظور استفاده می‌کنند. اینها عبارتند از آلمان، روسیه، هند و بسیاری دیگر از کشورها

باز هم در عقیده طالع بینان، این انگشت را با نام آپولو میشناسند. و اعتقاد دارند اگر دوست دارید در کارهای مختلف خلاقیت و نبوغ پیدا کنید، باید انگشت حلقه را به انگشتر زینت دهید.

بیشتر بخوانید : قیمت خرید طلا چگونه محاسبه میشود؟

معنی انگشتر در انگشت وسط

انداختن انگشتر در انگشت وسط، لزوماً معنی خاصی به دنبال ندارد. چون این انگشت از همه بلند تر است و در مرکز دست قرار دارد اگر انگشتری به آن انداخته شود جلب توجه بیشتری میکند. به همین دلیل میتواند نماد قدرت باشد. همچنین اگر میخواهید بدون منظور انگشتری در دست کنید، این انگشت انتخاب خوبی ست.

حلقه ای که در مرکز دست پوشیده می شود نماد تعادل و مسئولیت است. همچنین، استفاده از انگشتر در انگشت وسط تصمیم جسورانه ای است که توجه را به خود جلب می کند و می تواند شروع کننده مد باشد.

بر حسب روایات، از پیامبر اکرم نقل شده است که:« امتم را از قراردادن انگشتر در انگشت وسط نهی میکنم.»

انداختن انگشتر عقیق در انگشت وسط مکروه می باشد و بهتر است در انگشت کوچک و یا انگشت حلقه انداخته شود.

انگشت وسط نماد سیاره ی زحل است و سنگ مخصوص این سیاره، یک فلز خاکستری است. پس انگشترهای استیل برای این انگشت انرژی بیشتری را جذب می کند.

سلیقه جوانان نیز به این سمت رفته که انگشتر فانتزی و بند انگشتی به این انگشت بیاندازند و باعث شیک تر شدن و کشیده تر دیده شدن انگشتانشان شوند.

به اعتقاد طالع بینان افرادی که دوست دارند انگشترشان در انگشت وسط باشد، افرادی مسئولیت پذیر، سخت پسند، هماهنگ و نیازمند به در مرکز توجه بودن هستند.

معنی انگشتر در انگشت اشاره‌

مردان صد سال پیش در یکی از انگشتان اشاره خود یک نشان خانوادگی یا حلقه های مهر می پوشیدند تا نمادی از ثروت و رتبه اجتماعی آنها باشد.

زیرا این انگشت غالب ترین انگشت محسوب می شود. اغلب به عنوان نمادی ازاقتدار و رهبری و جاه طلبی در نظر گرفته می شود.

در گذشته اغلب پادشاهان انگشتر خود را به انگشت اشاره می انداختند تا قدرت خود را بیشتر به رخ بکشند

در برخی از شهرهای اروپایی افراد زیر یک رتبه خاص مجاز به استفاده از انگشتر در انگشتان اشاره خود نبودند، زیرا نشان دهنده وضعیت خانوادگی بود.

اما امروزه مردم تمایل دارند از انگشترهای کلاسیک و حلقه های مد در هر یک از انگشتان اشاره خود استفاده کنند.

حتی خیلی از افراد خرید انگشتر طلا را فقط به قصد پوشیدن در انگشت اشاره انجام میدهند.

نکته جالب از اقوام دیگر این است که؛ قوم یهودیت انگشتر ازدواج خود را به انگشت اشاره می اندازند!

از دست ندهید : رازهای داشتن موهای زیبا برای مردان و زنان

یهودیان در مراسم سنتی ازدواجشان یک رینگ طلایی ساده روی انگشت اشاره دست راست خود می اندازند. بعضی از آنها بعد از عروسی آن انگشتر را به انگشت حلقه دست چپ منتقل می کنند. اما بعضی ها روی همان انگشت نگه می دارند

به همین دلیل پیامبر اکرم قوم خود را از انداختن انگشتر به انگشت اشاره نهی کرده است.

معنی انگشتر در انگشت شست

و اما انگشت شست که بیشترین کاربرد را در طول روز دارد. انگشت شست نقش مهمی دراستفاده از وسایل وگرفتن اشیاء دارد، بنابراین داشتن حلقه حرکت شما را محدود می کند.

استفاده از انگشتر روی انگشت شست نشان دهنده ثروت و نفوذ است. این جسورانه ترین انتخاب حلقه در نظر گرفته می شود زیرا انگشت شست کاملاً ضخیم است .به همین دلیل، معمولاً در محیطی که مُد پسند باشد، پوشیده می شود.

اما شایعاتی که وجود دارد این است که شیطان پرستان انگشتر خود را به شست دست چپ خود می اندازند. چرا که انگشت شست چپ نماد آلت تناسلی مرد است! و شیطان پرستان به دلیل مقدس بودن آن عضو شیطان، انگشتر را در شست خود می اندازند.

اما از این خرافات که بگذریم، مردان قدیم آسیا، زمانی که میخواستند تیر را از کمان خارج کنند یک انگشتر محافظ به انگشت شست چپ خود می انداختند تا دستشان آسیب نبیند، رفته رفته این حرکت به نمادی از شجاعت تبدیل شد.

اما طالع بینان اعتقاد دارند کسانی که علاقه به انداختن انگشتر در شست خود می کنند، افرادی شکاک و خود درگیر هستند. و غالباً لجباز و عصبانی هستند!

مشاهده قیمت  لحظه ای طلا و جواهرات 

چاره چیست؟

همانطور که دیدید برای انداختن انگشتر در هر انگشت نظریه های متفاوتی وجود دارد. اگر کسی هستید که قبل از هرکاری تمام نظریه ها را بررسی می کنید، قطعاً این مقاله برای شما مفید بوده است.

اما این موضوع را به یاد داشته باشید شما هر کاری که بکنید و انگشترتان را در هر انگشتی بیاندازید مردم باز هم چیزی برای صحبت کردن در مورد شما پیدا خواهند کردند!

پس در هر انگشتی که حس خوبی به شما می دهد انگشترتان را بیاندازید و به خرافات و اراجیف اقوام مختلف بی تفاوت باشید. چرا که این موضوع کاملاً شخصی است.

۳ پیشنهاد برای خرید بهترین هدیه طلا و جواهر برای خانم ها ، هدیه مناسب روز زن

منبع : شکنج

4.2/5 - (381 امتیاز)

طلا و جواهر

انگشترطلا

32 دیدگاه

  • یعنی واقعن انگشتر توی انگشت اشاره بکنیم به معنی شیطان پرستی نیست؟
    من انقد انگشتر دوس دارم و دلم میخاد تو همه انگشتام انگشتر بندازم ولی مامانم همیشه بهم غر میزنه

    • سلام شیوا عزیز.
      ما سعی کردیم یک تعریف کامل از اینکه انداختن انگشتر در هر انگشت به چه معنی می باشد به شما ارائه کنیم.
      در آخر تصمیم با شماست که چه نوع سبکی را بپوشید و آنطور که دوست دارید زندگی کنید.
      اگر کسی هستید که در قید و بند شایعات هستید باید کمی تعلل کنید.
      اگر نه میتوانید آنطور که دوست دارید سبک و استایلتان را ست کنید.
      موفق و پیروز باشید

      • واقعن درست میگید. کاش همه به این درک میرسیدن که انداختن انگشتر توی هر انگشت ربطی به دین و عقیده نداره.

      • اما اگر شایعه باشد
        اگر حقیقت باشد چه؟
        البته فرق هست بین کسی که در هر انگشت انگشتر میذارد و کسی که فقط در انگشت اشاره انگشتر می‌ذاره

  • بابا برید جمع کنید این خرافات رو من خودم خیلی دوس دارم توی انگشت شستم انگشتر بندازم یعنی شیطان پرستم؟؟ آخه به کسی چه ربطی داره؟ من حس خوبی از این انگشتم میگیرم چرا باید به خاطر یه سری اراجیف دیگه انگشتر دست نکنم؟

    • سلام علیرضا جان
      همانطور که آخر مقاله گفته شد، پوشیدن انگشتر در هر انگشت کاملاً شخصیه و ما سعی کردیم یک بررسی جامع و کامل روی اینکه انگشتر در هر انگشت چه معنی میدهد داشته باشیم. امیدواریم که باعث ناراحتی شما و بقیه دوستان نشده باشیم.
      همه عقاید و دیدگاه ها محترم و ارزشمند هستند.
      موفق و شاد باشید.

    • از کجا میگی خرافه؟ برو تحقیق کن درست حسابی از چند تا راوی و… بپرس

  • چه جالب بود. من دنبال یه مقاله جامع انداختن انگشتر در هر انگشت بودم. خیلی کامل توضیح دادین. ممنون

  • این مواردی که گفتین برای انگشت هر دو دست صادقه؟ یا فقط دست چپ منظورتون بوده

  • انگشترهای عقیق و فیروزه رو بهتره تو کدوم انگشت بندازیم؟
    اشکالی داره باهاشون دستشویی بریم؟

    • سلام جواد عزیز.
      توی مقاله انگشتر در هر انگشت چه معنی میدهد کامل در مورد این موضوع صحبت کردیم.
      اما اگر بخوام به صورت خلاصه بگم براتون، بهتره توی انگشت کوچک دست راست و انگشت حلقه دست راست بندازین

    • انگشتری که اسم معصوم و خدا روش هست نباید باهاش دستشویی رفت
      ولی بقیه مشکل نداره.🌷

  • من که تو انگشت اشاره دوس دارم انگشتر دست کنم و میکنمم
    شما هم هرکار دوس دارین بکنین اینا همش خرافاته

  • ولی بیاین قبول کنیم که انداختن انگشتر تو همه انگشتا خیلی خوشگل میشه 😀
    تازه اگه بند انگشتی بندازی که دیگه هیچیییی

    • سلام سولماز عزیز
      همه انگشتر فانتزیا به همین منظور طراحی شدن
      انداختن انگشتر های متعدد توی همه انگشت ها زیبایی وصف نشدنی به دستان شما میده و هر کسی دوست داره چندین بار به دستاتون خیره بشه

  • به نظرم تمام تینیجرها دوست دارن انگشتر تو انگشت اشاره بندازن و خیلی براشون جذابه
    تازه اگه از یه چیزی منع بشن که دیگه بدتر
    اون کارو صد بار انجام میدن

  • انگشتر خیلی خوبه. من دوست دارم هشت انگشتمم انگشتر بندازم. به غیر ازشصت

  • من انگشتر هاتون رو دیدم چقدر خوب که برای سبک هایی که نام بردین هم انگشتر موجود دارین
    موفق باشین

    • سلام…مقاله شما رو خوندم و بسیار لذت بردم…بعد نظرات خواننده ها رو خوندم که هر کدوم باور ذهنی متفاوتی داشتند…
      دوستان …
      عصر ، عصر ارتباطاته ، یکی از دروس پیشرفته مهارت زندگی اینه که اطرافیان خودتون رو بدرستی آنالیز شخصیت کنید…یعنی انسان ها با کلام…رفتار….زبان بدن و نمادها مثل انگشتر خودشون رو بما معرفی میکنند…چقد خوبه که شما این اطلاعات رو داشته باشید….اینکه شما چه تصمیمی میگیرید به خودتون مربوطه …فقط تصمیمی بگیرید که حالتون خوب بشه…
      راستی یادم رفت بگم ….یه بعد دیگه این مقاله اینه که اونی که تمایل به بر ملا کردن عقیدش داره…حالا میدونه انگشتر رو کدوم انگشتش بذاره…
      اونائی هم که از هیچ انگشتری ( نماد ) استفاده نمی‌کنند از نظر روانشناسان فقط مرموزن….همین
      چون ما کسی که نمادی نداره…نمیتونیم آنالیز کنیم حتی در سطح خرافات

  • استایل گرانج اینجوریه که توی همه دستات باید انگشتر باشه اما معمولاً این انگشتر ها رنگ مشکی دارن و نمیشه که از انگشتر طلا استفاده کرد.

  • انگشتر های سبک و فانتزی رو میشه از این استفاده ها باهاش کرد. توی همه انگشت ها انگشتر طلا کنی و هم لذت ببری که انگشتر طلا داری و هم به روز هستی

  • کسایی که توی انگشت شست حلقه دارن دو جنس گرا هستن ( برای همه صدق نمیکنه )

  • طبق روایت پیامبر (ص): انگشتر انداختن در انگشت وسط و اشاره نماد قوم لوط هست.
    پس بهتره توی این دو تا انگشت انگشتر نندازیم🌷

  • سلام در خصوص شیطان پرستی و همجنس بازی و نمادهای انها،در زمینه انگشتر در انگشت های مختلف و پابند مثل دستبند که در پا میاندازند و کمربند چرمی که در گردن می اندازند،کفش پاشنه بلند،نمایان نمودن قسمتی از پا که قبلا جوراب انرا میپوشانید و گوشواره در یک گوش یا دو گوش مردان و ….تماما نمادهای فراماسون ها شیطان پرستان همجنس بازان لباط کاران و….است،و تمام مطالبی که نویسنده تحقیق بالا نوشته تماما اشتباه بوده و به نوعی ایشان از جنس همانهاست که قصد دارد نمادها بی معنی نشان دهد بهتراست سواد خود را بالاببرد

  • حاجی من ی جایی شنیدم میگن حلقه تو انگشت شست ب معنای همجنسگرایی هم هست! این حرف درسته؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *