بسیاری از فرهنگ ها، اسطوره ها و سنت های عجیب و غریب و شگفت انگیز در جهان وجود دارندکه یکی از محبوب ترین آنها افسانه چشم شیطان است.

به احتمال زیاد در مقطعی از زندگی خود با چشم زخم روبرو شده اید چه در نقاشی ها، داستان ها، جواهرات یا فرهنگ ها؛ اما معنای پشت چشم زخم چیست؟ این مقاله به بررسی منشأ و معنای پشت چشم زخم می پردازد، از جمله بینشی در مورد نحوه استفاده از آن در روزگار مدرن.

نماد چشم زخم به چه معناست؟

چشم زخم نفرینی از فرهنگ یونانی است که از چندین دهه گذشته است و هنوز هم وجود دارد به گونه ای که وقتی کسی به شما حسادت می‌کند، این قدرت را خواهد داشت که به شما یک «نور بد» نشان دهد و بدشانسی را به شما منتقل کند.

با توجه به این باور، محافظت از چشم زخم چیزی است که بسیاری از مردم فعالانه به دنبال آن بودند؛ به همین دلیل است که امروزه مردم از جواهرات چشم و نظر به عنوان نمادی برای محافظت در برابر بدشانسی استفاده می کنند.

 

نماد چشم زخم به چه معناست
نماد چشم زخم به چه معناست

منشاء چشم زخم

به گفته یک محقق به نام جان رابرتز، حدود 40 درصد از فرهنگ های جهان به نوعی به چشم و نظر اعتقاد دارند. در متون رومی و یونانی و همچنین قرآن و انجیل به چشم زخم اشاره شده است. در واقع، نفرین چشم زخم سابقه ای طولانی به 3000 سال قبل از میلاد دارد.

نماد چشم و نظر چه رنگ هایی دارد ؟

به طور معمول در جواهرات، چشم زخم آبی و سفید است.

با این حال، رنگ های مختلف برای معانی دیگر استفاده می شود. به عنوان مثال؛

  • رنگ نارنجی می تواند نشان دهنده محافظت و همچنین شادی، انگیزه، خلاقیت و بازیگوشی باشد.
  • آبی تیره برای محافظت از کارما و سرنوشت است.
  • در حالی که آبی روشن برای محافظت عمومی است.
  • سبز تیره برای شادی، قرمز برای شجاعت.
  • قهوه ای برای ارتباط با طبیعت و زرد برای سلامتی است.
  • خاکستری برای محافظت در برابر غم و اندوه.
  • سفید برای تمرکز
  • صورتی برای محافظت از دوستان است.

این نماد را می توان در بسیاری از جواهرات، از جمله حلقه های چشم زخم ، دستبند و سایر لوازم جانبی گنجاند.

 

انگشتر و دستبند چشم زخم
انگشتر و دستبند چشم زخم

 

چگونه از چشم زخم محافظت کنیم؟

بسیاری از افرادی که به چشم زخم اعتقاد دارند سعی کرده اند راه هایی برای محافظت از خود و عزیزانشان در برابر آن بیابند. آلن دوندز، که یک محقق نیز بود، این واقعیت را تکرار می کند که چشم زخم فقط یک خرافه منسوخ نیست!

او بیان می‌کند که هنوز رفتار خاصی را در فرهنگ‌های خاص در سرتاسر جهان هدایت می‌کند.

بدون شک، یکی از محبوب ترین اشکال محافظت از چشم زخم، پوشیدن آن از طریق دستبند چشم و نظر است.  با خواندن ادامه ی مطالب در این باره بیشتر متوجه میشوید.

پوشیدن جواهرات چشم زخم

اعتقاد بر این است که پوشیدن نماد چشم زخم برای محافظت از خود در برابر چشم زخم کافی است. این کار معمولاً با پوشیدن جواهرات چشم زخم انجام می‌شود، که هم در بین مؤمنان و هم در غیر مؤمنان به یک مد بزرگ تبدیل شده است.

این جواهرات شامل انگشتر چشم و نظر، دستبند، گردنبند، گوشواره و حتی پابند با طرح چشم و نظر است.

طلسم آینه

به دلیل خاصیت بازتابی آینه ها، مردم بر این باورند که شانس بد شما را به فرستنده باز می گرداند. این باور باعث می‌شود که برخی از افراد برای دفع بدشانسی، آینه‌هایی را در درب‌ها و دیگر اتاق‌های معمولی خانه‌شان بچینند.

تشریفات نارگیل

تشریفات نارگیل شامل گرفتن نارگیل و کوبیدن آن به زمین است. نارگیل قرار است شبیه بدشانسی و چشم زخمی باشد که شما را نفرین کرده است. این روش معمولاً در یک “محیط خالص” مانند معبد یا کلیسا انجام می شود.

ایده این است که نارگیل را تا جایی که ممکن است دور از خانه خود بشکنید تا مطمئن شوید که بدشانسی به سمت شما باز نمی گردد.

پاکسازی آهنربایی

سنت های دیگر معتقدند که “پاکسازی آهنربایی” به طور موثری به دور کردن بدشانسی از شما کمک می کند. این مراسم شامل عبور آهنربا روی بدن شما از سر تا انگشتان پا است. افسانه می گوید برای سوزاندن چشم زخم و تمام بدی هایی که به همراه دارد، آهنربا را بسوزانید.

 

جواهرات چشم و نظر
جواهرات چشم و نظر

 

انواع زیورآلات چشم و نظر و کاربرد آنها

این روزها هر کسی سعی میکند با پوشش خود عقاید و اعتقاداتش را نمایان کند. به همین خاطر اکثر خانم ها و حتی آقایان اکسسوری هایی را انتخاب میکنند که نمادی از تفکراتشان باشد.

جواهرات چشم و نظر بسیار ترند شده و استقبال زیادی از آنها میشود، چرا که در عین زیبایی و ارزشمندی،افراد را از انرژی منفی چشم و نظر نیز به دور نگه میدارد.

سنجاق بچه چشم نظر

یکی از کاربران همیشگی و پرطرفدار، نماد چشم ،هنگام تولد کودک است.

طرح های سنجاق سینه و فرشته یکی از پرطرفدارترین وسایلی است که می توانید به لباس یا میز کنار تخت کودک خود آویزان کنید. از طرف دیگر، سنجاق های طلایی هدیه ای شیک و زیبا هستند.

سنجاق بچه چشم نظر
سنجاق بچه چشم نظر

 

گردنبند زنانه چشم و نظر

گردنبند چشم و نظر طلا دارای طرح های مختلفی است.که در بسیاری از فروشگاه ها میتوانید انواع مدل های آن را ببینید. فروشگاه هنزا گلد افتخار دارد طبق سلیقه شما آنچه را میخواهید طراحی و اجرا کند.

گردنبند زنانه چشم نظر
گردنبند زنانه چشم نظر

 

انگشتر زنانه چشم و نظر

حلقه های طلایی چشم و نظر می توانند از نمادهای چشم و نظر همراه با نگین یا طرح های دیگر تزیین شود. یا می توانید جواهرات یا طرح های دیگر را در کنار این نماد اضافه کنید.

جالب است بدانید که انگشتر در هر انگشت چه معنی میدهد و اگر انگشتر چشم نظر را داخل انگشتی که نباید، بکنید تأثیر آن را از بین میبرید!!

انگشتر زنانه چشم نظر
انگشتر زنانه چشم نظر

 

دستبند زنانه چشم و نظر

دستبند چشم و نظر می تواند آویزدار یا النگویی و یا دستبند زنجیری باشد. به این خاطر که دستبند بسیار در معرض دید قرار میگیرد، این مدل  دستبند چشم و نظر  بسیار مورد پسند و استقبال خانم ها قرار گرفته است.

دستبند زنانه چشم نظر
دستبند زنانه چشم نظر

 

 گوشواره زنانه چشم و نظر 

گوشواره چشم و نظر زنانه انواع مختلفی دارد. این گوشواره ها می توانند گوشواره های حلقه ای، گوشواره های میخی یا انواع دیگر از انواع مدل گوشواره ها باشند.

گوشواره زنانه چشم نظر
گوشواره زنانه چشم نظر

 

سخن پایانی

پس از بررسی این مقاله متوجه شدیم که نمادهای چشم و نظر در جواهرات به دلایل مختلفی از جمله زیبایی و محافظت از خود دربرابر چشم زخم استفاده می شود.

اعتقاد یونانی به چشم شیطان امروزه هنوز هم فعال است، اما با گذشت زمان، این نماد به جای تشریفات حفاظتی گسترده، به یک بیانیه مد تبدیل شده است. چه به دلیل سبک آن جذب نماد شده باشید و چه بخواهید از بدشانسی محافظت کنید، جواهرات چشم زخم به راحتی می توانند در زندگی روزمره شما گنجانده شوند.

مجموعه جواهرات چشم زخم ما از نماد باستانی الهام گرفته شده است، اما دارای یک پیچ و تاب مدرن از الماس های سنگ فرش آبی و سفید است. با مدل‌های موجود در حلقه‌ها، دستبندها، گوشواره‌ها و طلسم‌ها ، بهبود ظاهر و دور کردن چشم زخم زیبایی و جلوه ای خیره کننده به استایل خود ببخشید. شما میتوانید هر مدل انگشتر و دستبند چشم زخم را که دوست داشتید از سایت هنزا گلد سفارش دهید.

 

5/5 - (1 امتیاز)