فروشگاه آنلاین طلا هنزاگلد با کالکشنی متنوع از انواع  سرویس طلا، دستبند طلا زنانه ، انگشتر طلا زنانه ، گردنبند رو لباسی طلا، گردنبند طلا ، گوشواره طلا زنانه  را داراست. همچنین شما مشتریان عزیز میتوانید از هنزاگلد، خرید سرویس طلا کم اجرت را داشته باشید.

حال که صحبت از خرید سرویس طلا کم اجرت به میان آمد گالری هنزاگلد قصد دارد تا به نحوه محاسبه قیمت طلا و نحوه محاسبه اجرت طلا جهت شفافسازی بهتر برای مشتریان عزیز خود بپردازد.

نحوه محاسبه قیمت طلا در طلافروشی

 اینکه نحوه صحیح محاسبه ی قیمت خرید طلا از طلافروشی به چه صورت است سوالیست که ذهن بسیاری از مشتریان ما را درگیر کرده است. بنابراین این حق شماست که بدانید به طور دقیق قیمت طلایی که قصد خرید آن را دارید چگونه محاسبه می شود.

طلافروشان با فرمول زیر قیمت نهایی طلای مورد پسند شما را حساب می کنند:

9% مالیات بر ارزش افزوده + 7% سود طلافروش + (وزن طلا × (اجرت ساخت + قیمت یک گرم طلای 18 عیار))

اجرت ساخت طلا چیست؟

اجرت ساخت طلا همان سودی است که طلاساز بابت ساخت طلا دریافت می کند و به قیمت خام یک گرم طلا اضافه می شود، مقدار اجرت ساخت طلا برای مدل طلاهای مختلف متفاوت است و بستگی به نوع طراحی، نحوه تراشکاری و داشتن نگین و سنگ روی یک قطعه طلا دارد.

بدلیل نوسانات قیمت طلا  با خرید سرویس طلا  از فروشگاه آنلاین طلا هنزاگلد بهترین سرمایه گذاری در زمینه طلا  را داشته باشید.

روش های تعیین اجرت ساخت طلا

روش های تعیین اجرت ساخت طلا

حال برویم سروقت چگونگی حساب و کتاب اجرت ساخت طلاجات؛ سازندگان طلا به سه روش اجرت ساخت طلا را تعیین می کنند و البته هر سه روش مورد تایید اتحادیه است:

تعیین اجرت ساخت به تومان

اجرت برخی از طلاجات ساخته شده به تومان محاسبه شده و به قیمت خام طلا اضافه می شود

تعیین اجرت ساخت درصدی

اجرت ساخت برخی از کارها نیز درصدی حساب می شود یعنی اگر طلافروشی به شما گفت اجرت این کار 30 درصد است یعنی 30 درصد از قیمت طلای خام را محاسبه می کند و به عنوان اجرت ساخت حساب می کند؛ بله، درست متوجه شدید اجرت های درصدی با افزایش و کاهش قیمت خام طلا، زیاد و کم می شود.

تعیین اجرت ساخت به تومان و درصد

پیچیده تر از محاسبه اجرت درصدی اجرت هایی است که هم به درصد هستند و هم به تومان یعنی طلافروش می گوید اجرت این کار 10,000 تومان و 5% است برای محاسبه ی فی اجرت این کار ابتدا 5% قیمت خام طلا را حساب می کنند و بعد با آن 10,000 تومان جمع می کنند

نحوه محاسبه سود طلافروش

سود طلافروشان یا همان سود مغازه طلافروشی از جانب اتحادیه تعیین می شود که به صورت درصد در فرمول محاسبه قیمت طلا اعمال می کنند این سود معادل 7 درصد است که طلافروشان مجازند آن را از مشتری در هنگام خرید طلا دریافت کنند.

نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده حین خرید طلا

طلا یک سرمایه است برای همین هم خرید آن مالیات دارد که باید توسط مشتری پرداخت شود که به صورت درصد محاسبه می شود؛ مالیات بر ارزش افزوده 9 % درصد قیمت طلا در نظر گرفته می شود.

حذف مالیات ارزش افزوده طلا از ۶ ماه دیگر

پس از چند سال از تلاش برای حذف مالیات از اصل مبلغ طلا، در نهایت این قانون مصوب شد و ۹ درصد مالیات خرید طلا دیگر تنها به سود و اجرت طلا تعلق می‌گیرد و اصل طلا از این مالیات معاف است. در حالی برخی اعلام کرده‌اند از این پس در صورت خرید طلا بایستی دقت کرد تا واحدهای فروش مالیات ۹ درصدی را بر روی قیمت اصلی طلا حساب نکنند؛

« نادر بذرافشان- دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران شفاف‌سازی کرد که طبق اصل ۱۲۳ قانون اساسی، پس از شش ماه از ابلاغ مصوبه رئیس جمهور، قانون معافیت اصل طلا از مالیات اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، طی سال‌های گذشته، حذف مالیات ارزش افزوده در مجلس مورد بررسی قرار گرفته بود و تصویب شده بود اما در شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد شده بود و مجدد به مجلس ارجاع شده بود. اما در نهایت پس از تلاش‌ها و پیگیری هیات مدیره‌ اتحادیه‌ صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران طی رایزنی‌ها و برگزاری جلسات کارشناسی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی این قانون 1400/04/12 اصلاح، تصویب و به دولت ابلاغ شده است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: مهلت اجرای این قانون، شش ماه پس از تاریخ ابلاغ خواهد بود و اینکه برخی اعلام کرده‌اند مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا از این پس حذف خواهد شد، اینگونه نیست و سوتفاهمی پیش آمده است؛ در حال حاضر تنها ابلاغ و اعلام شده است و تا شش ماه آینده خرید طلا، مالیات ۹ درصدی بر اساس قیمت کل محاسبه خواهد شد و حذف مالیات از اصل طلا، با توجه به تاریخ ابلاغ به دولت، شش ماه بعد اجرایی خواهد شد.

این مقام صنفی همچنین در رابطه با معافیت طلا نیز گفت: طبق قانون جدید، کل شمش داخلی و وارداتی از مالیات ارزش‌افزوده معاف هستند. در حقیقت افرادی که شمش طلای داخلی تولید کنند یا واردات شمش طلا داشته باشند، از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف هستند. »

 

همانطور که در این مقاله صحبت شد  فروشگاه آنلاین طلا هنزاگلد مفتخر است با توجه به نوسانات شدید قیمت طلا و شرایط بد  اقتصادی ، جهت رفاه حال مشتریان عزیز خود ، خرید سرویس طلا کم اجرت را در دستور کار خود قرار داده است

هنزاگلد

 

.اجرت ساخت طلا همان سودی است که طلاساز بابت ساخت طلا دریافت می کند و این سود روی هر گرم طلا اضافه می شود.

عمده فروشان طلا بهترین گزینه هستند و فروشگاه آنلاین طلا هنزاگلد یکی از بزرگترین فروشندگان طلا در ایران است که طلا را با کمترین اجرت در اختیار مشتریان می گذارد

5/5 - (7 امتیاز)