فروشگاه اینترنتی هنزاگلد برای تولید محصولاتی با برگزاری جلسات کانونی فراوان با صاحب نظران و پیشکسوتان بازار طلا در حوزه توزیع و پخش، ضمن استفاده از تجربیات گران بهای آنان، و تلفیق این تجربیات با ایده و دانش روز نخبگان جوان، این بستر را برای ارایه طلای ساخته شده بدون واسطه و با تنوع کم نظیر برای شما فراهم ساختیم.

در این مطلب به انتخاب نام هنزا و دلیل نام گزاری هنزا را ارائه کرده ایم .

آشنایی کلی با هنزا:

هنگامی که نام استان کرمان را می آوریم  به طور خودکار یاد مناطق گرم و خشک این استان می افتیم وبا این وجود هیچ گونه مناطق سرسبزی در این استان به وجود ندارد . اما  در استان پهناور کرمان باید دانست به دلیل داشتن کوه هایی زیاد در دامنه ها از اب و هوایی عالی برخوردار میباشد و برخلاف تصور ها ، این استان از بهترین پوشش گیاهی بهرهمند میباشد .

روستای هنزا یکی از روستاهایی است در توابع شهرستان بافت در استان کرمان میباشند .  آب و هوای اقلیمی این این روستا سرد وکوهستانی میباشد و یکی از مرتفع ترین روستاهای ایران به شمار می آید . روستای هنزا دارای آبشار آبسرد و منطقه گردشگری تخت سرتشتک میباشد .

شهرستان رابر و روستای هنزا بدلیل بارش زیادی که در اکثر فصل ها دارد باعث رشد و رویش گیاهان متنوعی شده است و به همین دلیل روستای هنزا را میتوان یک سرزمین در دل کویر نامیده اند.

اسم هنزا از کجا آمده ؟

 استان کرمان در زمان های قدیم از آسیاب های آبی زیادی برخوردار بود ه و مردم محلی به خروجی آبی که این آسیاب ها بیرون می آمد “هنزاآب” میگفتند و به همین دلیل نام این منطقه از توابع کرمان را روستای هنزا نامیدند .

جاذبه های دیدنی و گردشگری هنزا:

روستای هنزا از جاذبه های گردشگری زیبایی برخوردار است که در ادامه به آن ها پرداخته ایم:

  • منطقه سرمشک : وجود رودهای جاری که میتوانگفت بسیار زیاد میباشند نام گرفته و این منطقه از معدنی به نام درآلود و دره گلی هوک برخوردار میباشد . این منطقه برای گردشگرانی که به روستای هنزا سفر میکنند بهترین منطقه این روستا میباشد.

  • منطقه دره گلی هوک: بهترین دره روستای هنزا درکرمان میباشد که آبی که منطقه سرمشک، از این دره میگذرد منحصرفرد بودن این دره چند برابر کرده است .

  • منطقه گلو گازر:این منطقه از آب وهوایی معتدل و مطبوع برخوردار است و همین آب و هوا باعث شده طبعتی زیبا و سرسبز را در این منطقه از هنزا را رقم بزند .

نحوه دسترسی به این منطقه :

فاصله روستای هنزا از کرمان 174 کیلومتر میباشد . مسیرهای دسترسی به صورتی میباشد که از شهر کرمان رفته و در مسیر جاده بافت به جیرفت قرار بگیرید.پس از گذراندن 10کیلومتر این جاده در مسیر پرپیچ‌وخم و خاکی قرار می‌گیرید که مملو از درخت‌های گردو سر به فلک کشیده با رودخانه‌ای روان است و این سرزمین روستای هنزا میباشد.روستای هنزا با وجود چنین شرایط آب و هوایی باعث شده از تولید محصولات کشاورزی اعم از گردو و عسل استفاده کند .

کلام اخر:

فروشگاه هنزاگلد الهام گرفته از نام هنزا با طراحی های متنوع طلا و جواهرات توانسته یکی ازبهترین فورشگاه های حال حاضر در کشور باشد و نام هنزا یکی از منحصر به فردترین نام ها چه از نظر موقعیتی و چه از نظر برندی میباشد .

4.5/5 - (2 امتیاز)