یکی از عوامل مهم در انتخاب اکسسوری های خود در خرید گردنبند طلا زنانه انتخاب نوع زنجیر گردنبند است زیرا انواع مدل های مختلف برای انتخاب وجود دارد و ممکن است همه این طرح ها به خوبی ظاهر کلی شما را تکمیل نکنند.

به طور کلی انواع زنجیرهای طلا شکل و بافت متفاوتی دارند در دنیای گسترده جواهرات، زنجیر طلا و زنجیر گردنبند همیشه جزء محبوب ترین ها در انتخاب اکسسوری بوده اند.

 زنجیر طلا و زنجیر گردنبند به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  • زنجیر کلاسیک شامل کابل، رولو، مارینر، کوروت و فیگارو است.
  • زنجیره های مدرن شامل امگا، باکس، سنگاپوری و تیغ ماهی هستند.
  • زنجیره های طراحی بافت: شامل مدل های: پاپ کورن، بیزانس، طناب، توپ و اسپیگا یا گندم

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مدل های زنجیر آشنا کنیم:

زنجیر توپ

زنجیر توپ ، که به عنوان زنجیر مهره نیز شناخته می شود، از گوی هایی ساخته شده است که توسط زنجیری نازک به هم متصل شده اند ؛ زنجیره های توپ ظاهری معمولی ولی شیک ارائه می دهند که به خوبی با آویزهای کوچک ست می شود.

یک زنجیر توپی از یک سری مهره های ریز تشکیل شده است توپ ها را می توان بسیار نزدیک به هم متصل کرد یا فضاهای کوچکی در بین آنها قرار داد تا امکان حرکت وجود داشته باشد.

زنجیر توپ به عنوان یک اکسسوری مستقل عمل نمی کند و میتوانید با دیگر اکسسوری های خود به عنوان مکمل استفاده کنید و بهترین ظاهر را به استایل خود بدهید. طرف دیگر این زنجیر زیبا این است که آنها به اندازه برخی از زنجیرهای دیگر که در اینجا ذکر شده است محکم نیستند و به راحتی پاره میشوند.

زنجیر کارتیر

از معروفترین برندهای موجود در صنعت جواهرات که قطعا تا به حال نام آن را شنیده اید برند کارتیر می باشد که هیچ گاه از مد نمی افتد و جزء اولین انتخاب های مشتریان است و همیشه مد روز هستند.

گردنبند-کارتیر

بیشتر بخوانید: 7 حقیقت جالب در مورد برند کارتیر 

زنجیر جعبه

گردنبند-برال-هنزا

زنجیر جعبه ،  که از پیوندهای مربعی به هم پیوسته تشکیل شده است، جذابیت بصری طبیعی و در عین حال منحصر به فرد را ارائه می دهد. از مزیت های این زنجیر میتوان به استفاده راحت برای مصرف روزانه و کیفیت بسیار بادوام، آن اشاره کرد.

زنجیر جعبه  از حلقه های مربعی ساخته شده است. زنجیر جعبه یکی از گردنبندهای بسیار محبوب است که مردان و زنان از آن استفاده می کنند. آنها در عرض های مختلفی یافت می شوند که عرض های وسیع تر در بین مردان محبوبیت بیشتری دارد. زنجیرهای جعبه محکم هستند و به راحتی پاره نمی شوند.  شما می توانید طول زنجیره خود را بسته به ترجیح خود و متناسب با لباس خود انتخاب کنید.

زنجیر کابل

زنجیر کابل از ابتدایی ترین و رایج‌ترین شکل زنجیره ها است و ظاهری بسیار شبیه به زنجیر آهنی معمولی دارد. آنها برای قرن ها برای عملکردهای متعدد، از لنگر انداختن کشتی ها تا ساخت قطعات کوچک و ظریف جواهرات مورد استفاده قرار گرفته اند.

سادگی زنجیر کابل آن را به یک انتخاب محبوب برای پوشیدن روزمره تبدیل کرده است. زنجیر کابل با استفاده از یک سری حلقه های گرد یا بیضی شکل هستند که در طول های مختلف ساخته می شود. زنجیرهای کابل محکم هستند و به خوبی در برابر فرسودگی مقاومت می کنند.

زنجیر کابل ظریف به خودی خود چندان چشم نواز نیستند، اما زمانی که با یک آویز زیبا ست شوند بسیار عالی میشوند.

زنجیر لنگر

این یک زنجیره منحصر به فرد است که از دنیای دریایی الهام گرفته شده است و نام آن به دلیل شباهت قابل توجه آن به زنجیره های لنگر کشتی ها زنجیر مارینر/لنگر نامیده می‌شود. این سازه از چندین قلاب بیضی شکل با میله ای صاف در وسط تشکیل شده است. این ساختار ظاهری منحصر به فرد به زنجیر می دهد.

شما می توانید زنجیره های دریایی (لنگر) را در عرض های مختلف پیدا کنید؛ زنجیرهای دریایی ضخیم‌تر در بین مردان محبوب‌تر هستند، در حالی که زنجیرهای کوچک‌تر و ظریف‌تر معمولاً توسط زنان انتخاب می‌شوند.

به طور سنتی، زنجیره های دریایی مسطح بوده اند، اما امروزه مدل جدید این نوع زنجیر ها زنجیره دریایی پف کرده است. زنجیر مارینر را می‌توان به‌عنوان یک اکسسوری مستقل استفاده کرد، در حالی که عرض‌های کوچک‌تر را می‌توان با یک آویز جذاب مکمل کرد تا ظاهری چشم‌گیر داشته باشد.

زنجیر فیگارو

این نوع زنجیر نسبتاً ساده اما شیک‌تر از زنجیر کابل است.  این زنجیر از 3 تا 5 حلقه کوچک، گرد یا بیضی شکل و با حلقه‌های بزرگ‌تر ترکیب و ساخته شده است که دوام بالایی ایجاد می‌کند که به اندازه کافی محکم است که شما هم میتوانید آن را با یک آویز تزئین کنید یا به اندازه کافی شیک باشد که به تنهایی پوشیده شود. اگر به دنبال گردنبندی می‌گردید که استایلی شیک و بینظیر برای شما به ارمغان بیاورد ، زنجیر فیگارو کاملاً مناسب شماست؛ همانطور که می بینید، این نوع زنجیر با استفاده از پیوندهایی با طول های مختلف ساخته می شود تا یک زنجیر جذاب با پیچ و تاب جالب و جاودانه و کلاسیک داشته باشید. زنجیر فیگارو در وزن‌های مختلف موجود است، به این معنی که می‌توانید انتخابی ظریف داشته باشید یا یک زنجیری را انتخاب کنید که تأثیر بیشتری داشته باشد.

در اصل، این سبک زنجیر خاص به گونه ای طراحی شده است که از نظر جنسیت خنثی باشد؛ با این حال، مردان به عنوان کاربر اصلی استایل زنجیره ای فیگارو شناخته شده اند. آویزهای محبوب همراه با زنجیر فیگارو صلیب و مدال هستند.

زنجیر پیوند

امروزه زنجیره‌های پیوندی فشن بسیار ترند شده اند . این زنجیرها با داشتن ساختار حلقه های فلزی گرد یا بیضی شکل متناوب که با نوارهای پهن و مسطح به هم متصل شده‌اند، ساختاری جذاب و منحصر به فرد دارد. زنجیره های پیوند معمولاً در طول‌ها و وزن‌های مختلف برای انواع سلیقه ها وجود دارد  .

زنجیر رولو

گردنبند رولو ظریف هنزاگلد

زنجیر بلچر یکی دیگر از سبک های کلاسیک جاودانه است. این نوع گردنبندها که به عنوان زنجیر رولو نیز شناخته می شوند، از حلقه های گرد یا بیضی شکل که در هم قفل شده  ساخته می شوند. این نوع زنجیر را میتوان از همه کاره ترین سبک های زنجیره ای دانست. یکی از اینها به خودی خود شیک به نظر می رسد، اما در مکمل قرار دادن با دیگر آویزها نیز کاربرد دارد بنابراین می توانید ظاهر خود را به راحتی تغییر دهید.

زنجیر رولو مانند زنجیره کابل، با استفاده از پیوندهای گرد متقارن ساخته شده است که ظاهری متمایز برای شما ایجاد می کند.

زنجیر طناب

یکی از از زیباترین و محبوب ترین زنجیرها زنجیر طناب است؛ که ترکیبی با دوام و تجمل را ارائه می دهد. الگوی چرخشی آن جلوه ای درخشان و ظاهری شبیه به یک طناب واقعی ایجاد می کند. اختلاط فلزاتی مانند طلای زرد و نقره در این سبک زنجیر جذابیتی خاص به آن می افزاید.

زنجیره های طناب از بادوام ترین و سنگین ترین انواع زنجیرها هستند. آنها برای پوشیدن با آویزها بسیار مناسب هستند، زیرا بسیار محکم هستند، چه ضخیم و چه نازک، به راحتی از هم جدا نمی شوند. زنجیرهای طناب ظریف زمانی که با آویز پوشیده شوند عالی هستند، در حالی که زنجیرهای بزرگتر به تنهایی ایده آل هستند.

زنجیر مار

به راحتی می توان فهمید که نام زنجیره مار از کجا گرفته شده است زیرا شبیه به بدن مار است و با انعطافی مشابه حرکت می کند. زنجیر مار از یک سری حلقه های کوچک، صفحات یا نوارها تشکیل شده است که به طور محکم به هم متصل شده اند تا یک زنجیر صاف و براق را تشکیل دهد. شما نمی توانید حلقه های یک زنجیر مار را ببینید، زیرا این حلقه ها نزدیک به هم گره خورده اند. زنجیرهای مار در مقایسه با سایر زنجیرها بافتی ندارند.

گردنبند زنجیر مار صاف و براق، انتخابی عالی برای هر موقعیتی است. زنجیر مار تا حدودی ظریف است، اما وقتی با آویز جفت می شود خیره کننده به نظر می رسد به دلیل ساختار نیمه سفت و سختی که دارند، به راحتی گره نمی خورند و به مو یا اشیاء دیگر گیر نمی کند. نگهداری و تمیز کردن زنجیر مار نیز بسیار آسان است و به همین دلیل انتخاب خوبی برای لوازم جانبی روزمره است.

زنجیر گندم

بافت و طبیعت در این سبک طراحی با هم ترکیب می شوند.  زنجیر گندم از پیوندهای بیضی شکل پیچ خورده یک طرفه ساخته شده است تا زنجیره‌ای ظریف و متقارن ایجاد کنند و همچنین ظاهری همانند ساقه گندم را تقلید می کند. ساختار نیمه سفت و سخت که بسیار بادوام و مستحکم است پایه‌ای محکم برای تزیینات است یا به عنوان یک گردنبند کلاسیک انفرادی استفاده می‌شود.

زنجیر مهار

این سبک زنجیره ای رایج یک طرح پایه و جاودانه است که از یک سری پیوندهای به هم پیوسته و یکنواخت ساخته شده است. این ساختار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی در حالتی که در هم که قفل هستند صاف باشند.
این زنجیر کلاسیک یکی از مدل های بسیار ساده است و هرگز از مد نمی افتد و از قلاب های به هم پیوسته ای ساخته شده است. مردان معمولاً تمایل بیشتری به استفاده از زنجیر طلایی دارند، اما مدل های کوچکتر به همراه آویز مناسب برای زنان نیز است. زنجیرهای طلایی زمانی که با حلقه های نامزدی کلاسیک ست شوند، انتخابی عالی هستند .

وقتی به یک گردنبند مردانه فکر می کنید، به احتمال زیاد یک زنجیر محدود به ذهنتان می رسد. این سبک گردنبند به دلیل طراحی ساده و همیشگی آن که از پیوندهای یکنواخت به هم پیوسته تشکیل شده است، بسیار محبوب است. آنها طوری طراحی شده اند که صاف روی سینه شما قرار بگیرند.

یکی از مزایای اصلی انتخاب زنجیر مهار این است که آنها در وزن های مختلف در دسترس هستند. بنابراین، چه به دنبال چیزی سبک و ظریف باشید، چه یک گردنبند درشت تر را ترجیح می دهید، می توانید یکی در این سبک برای خود پیدا کنید.و برای مردان این یکی از بهترین انواع زنجیر گردنبند برای پوشیدن به تنهایی است، همچنین به اندازه کافی مستحکم است که به راحتی از دستبند آن استفاده کنید. این نوع زنجیر ها می توانند سال ها دوام بیاورند و به راحتی تعمیر شوند. این یک گزینه عالی برای مردان است .

زنجیر سنگاپور

زنجیر سنگاپور یک طراحی بادوام و قوی است که از یک سری بخش های به هم پیوسته تشکیل شده است. هنگامی که کشیده می شود، یک زنجیر باز زیبا و پیچ خورده است ؛ زنجیرهای سنگاپور معمولاً برای نگه داشتن آویزها انتخاب می شوند زیرا بدون در نظر گرفتن عرض آنها بسیار قوی هستند. این یک زنجیر کلاسیک و براق است که به خوبی با یک آویز زیبا ست می شود و می توان آن را روزانه استفاده کرد .

ودر پایان اشاره کنم به اینکه در هنگام خرید گردنبند طلا زنانه به نکاتی همچون قفل زنجیر طلا، طول و عرض زنجیر،تطابق زنجیر با آویز طلا ،ضخامت زنجیر طلا و میزان اجرت آن توجه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)