از آنجایی که گوشواره طلا زنانه یک پایه اساسی برای جواهرات هر خانمی است، آشنایی با برخی از ویژگی ها، نام ها و اصطلاحات رایج گوشواره ها به شما در انتخابی درست کمک می کند. نکته ای که قبل از اینکه روی گوشواره طلا سرمایه گذاری کنید، باید مد نظر بگیرید این است که گوشواره شما باید تکمیل کننده ی چهره شما باشد. رایج ترین اشکال صورت عبارتند از گرد، باریک، مربع، بیضی، قلب و الماس؛ حال شما باید ببینید آیا فرم صورت شما با نوع سبک گوشواره شما مطابقت دارد یا خیر. نکته ای دیگر که باید به یاد داشته باشید نوع قفل گوشواره است که نکته ای بسیار مهم در خرید گوشواره شما است. زیرا اگر قفل گوشواره شما مناسب نباشد موجب می شود گوش شما زخم شود. همچنین ممکن است اگر قفلی بی کیفیت باشد از گوش شما باز شود. پس حتما موقع خرید گوشواره طلا زنانه به نوع قفل آن دقت کنید تا دچار مشکل نشوید ما در این مقاله از گالری هنزاگلد قصد داریم تا شما را با انواع قفل گوشواره آشنا کنیم :

قفل قلاب آفریقایی

قفل قلاب آفریقایی که قلاب ماهی نیز نامیده می شود، معمولاً برای گوشواره های نسبتاً سنگین مانند گوشواره های قطره ای شکل متصل می شوند و وزن گوشواره باعث می شود آنها را در جای خود نگه دارد. پشتی قلاب های این گوشواره ها سیمی منحنی هستند که در گوش شما قرار می گیرند، و به هیچ نوع پشتی نیاز ندارند زیرا به اندازه کافی بلند هستند تا بتوانند در گوش شما ثابت بماند.

قلاب آفریقایی فقط برای گوشواره های آویزان استفاده می شود؛ آنها را می توان به راحتی استفاده کرد ، لازم است قبل از خواب گوشواره هایی با قلاب آفریقایی را کنار بگذارید.

قفل پشت اهرمی

 تقریباً هر خانمی که به طور مرتب از گوشواره استفاده می کند، می داند این نوع قفل یکی از معروف ترین و پرکاربردترین انواع قفل گوشواره می باشد. نوعی بست است که در آن قلاب به لاله گوش وارد می شود و توسط گیره بسته می شود تا از افتادن گوشواره از گوش جلوگیری شود. اهرم پشتی گوشواره را می بندد و اطمینان می دهد که گوشواره نمی افتد، مزیت بزرگ آن این است که به روشی سریع و در عین حال ایمن بسته می شود، اما با هر مدل گوشواره ای قابل استفاده نیست، بیشتر برای جواهرات بزرگتر و گران قیمت تر مناسب است.

پشت چفتی

پشت چفتی شبیه به اهرمی است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در بین خانم ها نیز محبوبیت دارد زیرا این بست تقریباً نامرئی است (پشت لاله گوش پنهان است) و تأثیری بر شکل یا طرح گوشواره ندارد. در انتهای پایه یک شیار ظریف وجود دارد که می توان قسمت متحرک دوم را به آن محکم کرد برخی از جواهرسازان این بست را ترجیح می دهند زیرا گوشواره ها با آن زیباتر به نظر می رسند. برای گوشواره های بزرگتر یا جواهرات مهمانی استفاده می شود. برخی از جواهرسازان این گوشواره را بست فرانسوی می نامند .

امروزه در میان انواع گوشواره های دایره ای نه تنها حلقه ها، بلکه در واقع تمامی اشکال بسته را شامل می شود، یعنی از پشت لاله گوش شروع و ختم می شوند و از یک قسمت فلزی نازک تری تشکیل شده اند. این گوشواره ها را می توان با تزیینات مختلف، منبت کاری شده با الماس یا سنگ های قیمتی تکمیل کرد. آنها معمولاً از طلا یا نقره ساخته می شوند؛ گوشواره های حلقه ای امروزه به سبک مختلف و در اندازه ها، طرح ها یا دسته بندی های قیمتی مختلف یافت می شوند، به همین دلیل است که در صورت انتخاب مناسب برای هر خانمی است.

بست جلو برای کودکان

این نوع قفل برای گوشواره های کودکان بیشتر استفاده میشود .این نوع قفل ها عمدتاً برای نوزادان تا سن مدرسه یعنی 6 تا 8 سالگی مناسب است. گوشواره هایی با این بست در قسمت جلو بسته می شوند.  حلقه کوچکی در قسمت بالای گوشواره وجود دارد که قسمت متحرک و نگین بست به آن متصل شده است. قلاب کوچک به سادگی به دایره وارد می شود و بست گوشواره را می بندد تا از گوش شما نیفتد.

قفل گیره فرانسوی

گیره فرانسوی یا پشتی امگا در پشت گوشواره ثابت هستند. آنها مانند گیره های کوچکی عمل می کنند تا گوشواره را روی لبه های گوش شما نگه دارند. در حالی که برخی از گوشواره ها فقط دارای گیره امگا هستند، برخی از گوشواره ها هم دارای پایه و هم حلقه امگا هستند، این حلقه از سوراخ می گذرد و حلقه های امگا برای محکم کردن گوشواره ها در جای خود استفاده می شوند.

پشتی گوشواره های میخی

پشت‌های گوشواره ی میخی می‌توانند واقعاً جالب باشند، و تقریباً مانند قفل کوچکی برای حفظ گوشواره در جای خود هستند. آنها یک پشت دارند که یک تورفتگی خاص در آن وجود دارد. این به این معنی است که اگر پشتی گوشواره کمی شروع به لغزش کند، در نهایت به آن گیر می کند و به هیچ وجه نمی افتد.

مزایا

به سادگی قابل استفاده است.

ایمن تر از گزینه های دیگر است تا به شما کمک کند پشتی را در جای خود نگه دارید.

گوشواره های منحصر به فرد از این گزینه استفاده می کنند.

بست لولایی

این بست در بین خانم ها بسیار معروف است و طرفداران زیادی دارد به خصوص برای گوشواره های دایره ای کوچک مورد استفاده قرار میگیرد.  بست این گوشواره شامل یک بست با شیار است که با صدای مشخص “کلیک” در دهانه قرار می گیرد.

جهت مشاهده و خرید گوشواره طلا زنانه از فروشگاه آنلاین طلا هنزاگلد برروی لینک آبی رنگ کلیک کلیک کنید.

گوشواره لیانا
گوشواره لیانا

 

5/5 - (1 امتیاز)